Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er du freelancer? Så kig her

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 52
Fra  KjergaardGraphic Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kunne du tænke dig, at få opgaverne serveret på et sølvfad, uanset om du er udvikler, webdesigner, grafiker, tekstforfatter osv.?
Så læs med her ;)

Mit navn er Michael, jeg er freelancer og aktivAmino's freelancer del. Jeg sad som produktionschef hos web- og marketingsbureauet Web10 Business, indtil moder firmaet med 50.000 kunder (hosting) Web10 blev solgt til Zitcom Group tilbage i april 2017. Herefter blev jeg ansat hos Erhvervshjemmesider.dk, som projekt- og produktionschef. Samarbejdede varede dog kort, da ledelsens vision og mission ikke stemte overens med min. 

Siden da har jeg freelancet, både for tidligere kunder, kunder fra Web10, men også for nye kunder her på siden. Problemet er bare at det spørgsmål jeg møder, når jeg giver et bud, næsten altid er ''Vi har udvalgt nogle stykker, som vi gerne vil gå videre med. Dog er dit bud i den høje ende, hvordan kan det være?''. 

Som freelancer med respekt for sig selv, og det produkt man leverer i sidste ende, betyder det meget for mig, at det er jeg levere, er helt i top hvor der ikke er gået på kompromis med noget. Dog hvis min pris, er 5 eller 10.000 højere end nogle af de andre som byder på opgaven, så vælger kunden oftes den billige løsning, frem for den fyldestgørende. Jer som sidder og læser dette nu, ved ligesom jeg, at en fyldestgørende webshop f.eks. ikke kan laves for 3 - 4.000 kr.

Hvis du har læst med hertil, er du sikkert helt enig, og derfor vil jeg opfordre dig til, at læse videre ;)

Som nævnt ovenfor, så er meget lave men også useriøse bud, med til at køre branchen i sænk. Derfor har jeg valgt at gå anden vej, nemlig at starte et freelance bureau, som titlen så fint beskriver, et bureau bestående af freelancere.

Jeg har her indgået et samarbejde, med den tidligere salgschef fra Web10 Business, og to Key Account Manager's, hvoraf den ene ligeså er fra Web10 Business. Udover disse, har jeg en webdesigner tilknyttet, en programmør samt to tekst forfattere. Dog for at være på den sikre side, når hjemmesiden lanceres om 14 dage, søger jeg flere freelancere, som kunne være interesseret I at være med på vognene.

Rent økonomisk vil det være fordelt således:
Virksomheden: 25%
Sælger: 25%
Dig som freelancer: 50%

Kunne du være interesseret i, at være en del af overstående, så smid mig en mail på michael@ufocus.dk med lidt info omkring dig selv, hvad din specialitet er, samt et par referencer.

Jeg vil se frem til at høre fra dig/Jer,

I må alle have en god aften.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)