Hej, jeg er pt. i en fase hvor jeg er ude at snakke med min målgruppe for at få bekræftet nogle af de antagelser min startup bygger på - MEN hvordan hulen kommer jeg i kontakt med forældre med børn på 10-15 år? Min oprindelse plan var at henvende sig på gaden, hvilket jeg prøvede i dag foran bilka. Jeg stod ved indgangen ca. 1t 15min og jeg spurgte ca. 25 som jeg lignede personer i min målgruppe. Af dem var der kun 2 som var i min målgruppe og villige til at snakke med mig et par minutter.
Mildest talt var det vildt ineffektivt og frusterende! Er der smartere måder at komme i snak med sin målgruppe end bare at stille sig op på gaden?
Jeg tror at jeg personligt ville bruge facebook og lave en brugerundersøgelse med SurveyMonkey. Du kan starte med at spørge om de rent faktisk har børn i den alder, og så lukke undersøgølsen hvis de ikke har. For at tage evt. vildfarne brugere.
I facebook kan du lave en annonce og oprette en målgruppe der hedder Voksne mellem 35-60 f.eks. og så "Forældre med teenage-børn". Facebook's målgrupper er ret præcise. Prøv at se screenshot.
Tak for svar! Det ser jo meget interessant ud. Det er vel ikke gratis? Hvordan ser det ud prismæssigt og har du god erfaring med kvaliteten af de svar man får?
Det er jo facebook annoncer, så de koster selvfølgelig noget. Men du bestemmer selv hvor længe du vil køre annoncen og hvad du vil betale, men min erfaring er at du får meget for pengene.
Du er nok nødt til at udlodde et eller andet, for at få folk til at tage brugerundersøgelsen.
De svar er som almindelig brugerundersøgelser på nettet, hvor du skal bruge mange svar for at få et reelt billede. Nogen af svarene vil formentlig være fake for at være med i konkurrencen.
Ellers kan du lave en annonce, hvor folk skal ringes op af dig, for at være med, i stedet for en brugerundersøgelse. Så kan du bedre checke deres baggrund.
Ellers kan du indkalde til en såkaldt fokus-gruppe, det kan du også indkalde til via facebook. Men der skal du som regel give en masse gaver til folk for at de vil være med. Jeg blev inviteret til en fokusgruppe om onlinegaming, der ville jeg få 500 kr.
Ja det ville være ideelt, men det er som du siger en udfordring at finde villige deltagere, der samtidig ikke har nogen relation til dig. I virkeligheden er det vel et spørgsmål om hvor meget jeg er villig til at betale kontra den tid jeg vil bruge på at indhente dataen selv.
Hvis jeg betaler nok, kunne jeg få 10 i min målgruppe til at troppe op uden for min dør i morgen :)