Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må vi sende mail ud til kunder?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville være forsigtig med alle de krumspring - data lov og og og - brugervilkår HVIS de er ændrede så kunderne skal godkende noget nyt kan være fint nok men actung hvis det lugter af reklame (datalov - de oplysinger man må gemme i den sammenhæng er jo ikke spor ændrede)

Kombineres så oveni med popup om reklame og ny side - så uha - jeg ville altså godt kunne finde på at spam anmelde hvis det blev alm at webshops jeg havde købt hus fandt alle mulige krumspring

ER det sådan at brugere har tilmeldt sig med brugervilkår _ så er det jo absolut fint at kontakte HVIS det er brugervilkår - men det skal så være ret rent det - for ikke at kunne give bod. Jeg ville tro man dengang man tilmeldte sig burde have givet OK til at blive kontaktet i den forbindelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er fuldstændig korrekt, hvad der bliver skrevet i denne tråd med, at du ikke må sende noget til folk, der ikke har afgivet accept. 

Her henvises der til markedsføringsloven § 10, som siger: 

En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik på direkte markedsføring, medmindre den pågældende har givet sit forudgående samtykke hertil. Den erhvervsdrivende skal give mulighed for let og gebyrfrit at tilbagekalde samtykket.

Men... der er en undtagelse til § 10 - nemlig stk. 2. Den siger således: 

En erhvervsdrivende, der fra en kunde har modtaget dennes elektroniske adresse i forbindelse med salg af produkter, kan uanset stk. 1 markedsføre egne tilsvarende produkter til kunden via elektronisk post. Det forudsætter dog, at den erhvervsdrivende giver kunden klar og utvetydig mulighed for let og gebyrfrit at frabede sig dette både i forbindelse med afgivelsen af adressen til den erhvervsdrivende og ved hver efterfølgende henvendelse.

Grundet min manglende juridiske eksamen tør jeg ikke rådgive dig yderligere. Jeg vil blot henvise til markedsføringsloven, og så må du selv tolke herefter. Min personlige holdning er, at det er bedre at bruge en time for meget end en time for lidt på at tilsikre sig den rette juridiske assistance. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kasper Friis:

Men... der er en undtagelse til § 10 - nemlig stk. 2. Den siger således: 

En erhvervsdrivende, der fra en kunde har modtaget dennes elektroniske adresse i forbindelse med salg af produkter, kan uanset stk. 1 markedsføre egne tilsvarende produkter til kunden via elektronisk post. Det forudsætter dog, at den erhvervsdrivende giver kunden klar og utvetydig mulighed for let og gebyrfrit at frabede sig dette både i forbindelse med afgivelsen af adressen til den erhvervsdrivende og ved hver efterfølgende henvendelse

se den har jeg da sovet overfor - huskede ikke - tak

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt set Yes
Alt andet ville da også være skørt i disse on-line tider Wink

Fra København NV
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 159
Fra  Damgraphics.dk Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja regler er der nok af. og med god grund.
Men det med at være opmærksom. Man skulle nødig ende med en stor bøde.

Tilmeldt 23. Apr 18
Indlæg ialt: 14
Fra  Mundas Renseri Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Kasper Friis:




Men... der er en undtagelse til § 10 - nemlig stk. 2. Den siger således:

En erhvervsdrivende, der fra en kunde har modtaget dennes elektroniske adresse i forbindelse med salg af produkter, kan uanset stk. 1 markedsføre egne tilsvarende produkter til kunden via elektronisk post. Det forudsætter dog, at den erhvervsdrivende giver kunden klar og utvetydig mulighed for let og gebyrfrit at frabede sig dette både i forbindelse med afgivelsen af adressen til den erhvervsdrivende og ved hver efterfølgende henvendelse.



Dejligt indspark Kasper - Tak!
Har læst den nu 5 gange. Og kan se at der står "i forbindelse med SALG af produkter, kan..."

Så er spørgsmålet om reglen gælder for dem der kun har oprettet sig som bruger på sitet, men ikke foretaget et køb endnu. Der kan man muligvis godt komme i klemme som jeg læser det :/
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Mundasrens:
Kasper Friis:




Men... der er en undtagelse til § 10 - nemlig stk. 2. Den siger således:

En erhvervsdrivende, der fra en kunde har modtaget dennes elektroniske adresse i forbindelse med salg af produkter, kan uanset stk. 1 markedsføre egne tilsvarende produkter til kunden via elektronisk post. Det forudsætter dog, at den erhvervsdrivende giver kunden klar og utvetydig mulighed for let og gebyrfrit at frabede sig dette både i forbindelse med afgivelsen af adressen til den erhvervsdrivende og ved hver efterfølgende henvendelse.



Dejligt indspark Kasper - Tak!
Har læst den nu 5 gange. Og kan se at der står "i forbindelse med SALG af produkter, kan..."

Så er spørgsmålet om reglen gælder for dem der kun har oprettet sig som bruger på sitet, men ikke foretaget et køb endnu. Der kan man muligvis godt komme i klemme som jeg læser det :/

Hej igen.

Som tidligere nævnt vil det være direkte uansvarligt af mig at udøve konkret juridisk rådgivning. Jeg henviser blot til et sted i loven, jeg er bekendt med - og læse, se dét kan jeg da. Høhø. 

Min mavefornemmelse (som iøvrigt er 100% ubrugelig i jura) siger mig, at det ikke gælder brugere, men kun kunder. Det står jo således i paragraffen. Vi har tidligere oplevet, at flere jurister henviser til dette spørgsmål når det komme til at udsende fx produktanbefalinger til tidl. kunder. Men det er jo lidt noget andet end det, som du søger. 

Mit sidste råd: Ring til en jurist. Mange er villige til at svare på et spørgsmål, uden at der nødvendigvis skal udsendes regning. 

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Undtagelsen til markedsføringsloven vedr. Kunder skal forståes således:

Ved køb må man gerne på vegne af kunden sætte hak i ja tak til nyhedsbreve/email. Det er stik modsat det normale, hvor den besøgende selv skal sætte hak i ja tak.

MEN det er nødvendigt at kunden har mulighed for at fjerne hakket ved afgivelse af emailadresse.

Da jeg forstår trådstarter således at der ikke er tale om et kundeforhold, og der ikke har været mulighed for hverken at sige ja eller nej tak ved afgivelse af email, så ender vi stadig på et no go til at udsende kommercielle mails med salg for øje.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)