Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytning af garantier ved lukning af APS

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Mar 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 07:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Kan man flytte nogle garantier fra et Aps til et andet, hvis man vælger at lukke det Aps, hvor garantierne står?

Det er garantier vedr. Montage af stål på nogle større projekter. Arbejdet er udført, men garantierne skal stå der i et år før de frigives. 

På forhånd tak. 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 07:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tror jeg nok du kan, du skal bare sælge dem til det andet aps på markedsvilkår ligesom hvis du skulle sælge dem til et firma du ikke ejede

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår det som at det er jeres ApS der har stillet disse garantier og så er svaret: Ikke uden den I har stillet garantien overfor godkender flytningen fuldt ud skriftligt - men gør modtager det, så kan I 
vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Sep 17
Indlæg ialt: 98
Fra  Svensmarke Økonomi ApS Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg forstår dit spørgsmål, skal det nye ApS overtage forpligtelser i form af aktive garantier fra det gamle ApS.
Likvidation og garantiforhold m.v. er kompliceret stof, og du bør kontakte en advokat med erfaring indenfor byggeri.
Jeg mener dog det er som følger:
Umiddelbart bør overtagelse af en forpligtelse udløse en betaling til det nye ApS for den risiko dette påtager sig.
Likvidationen af det gamle ApS skal desuden annonceres i Statstidende, og efter nogle måneder og forudsat ingen
af kreditorerne/garantimodtagerne gør indsigelse, er det gamle ApS fri af garantiforpligtelserne.
Den pæne fremgangsmåde er naturligvis at orientere dine kunder om hvad dine planer er, og hvad ændringerne betyder for dem.
En flytning af en garanti fra et velfunderet ApS til et lille nyt fattigt ApS, vil jo stille dine kunder ringere.

Svensmarke Økonomi ApS - Rådgivning, administration og IT-systemer - vi er på facebook

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)