Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura fra konkursbo???

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har modtaget varer fra et firma tilbage i januar måned. Har aldrig modtaget en ordrebekræftelse eller faktura på varerne og erfarer nu, at firmaet er gået konkurs for en måned siden. Man skal selvfølgelig betale for det man køber, men jeg er lidt i vildrede over hvad jeg skal gøre. Har forsøgt at ringe og maile til firmaet, men der bliver ikke svaret.

Kan jeg vente krav fra konkursboet?

Er der nogen frist for hvor længe jeg kan forvente evt. krav?

Håber der er nogen der kan fortælle mig hvad jeg kan forvente.

På forhånd tak.

Tilmeldt 14. Mar 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Der vil komme et konkursbo og en kurator. Denne vil sætte sig ind i de tilgodehavender og forpligtelser som selskabet har. Hvis du ene og alene mangler at betale, så kan du godt forvente at en kurator vil sende dig en skrivelse med indkrævning. Er der tale om en gensidig bebyrdet aftale har konkursboet mulighed for at få ind i aftalen eller undlade.

Tilmeldt 20. Apr 18
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 07:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var godt nok en omvendt situation.. "normalt" vil et firma der går konkurs have fået deres betaling men undladt at sende varen.. kan godt forstå de er gået konkurs.

Du kan bare læne dig tilbage. Kommer der et betalingskrav fra kurator så betaler du bare som du burde gøre.

Høre du aldrig noget fordi butikken måske slet ikke har styr på regnskab og ordre, kan du jo glæde dig over at den enes nød er den andends brød.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

og kravet kan stilles i - som jeg husker det - op til 3 år - og faktisk er gæld af den type - bringegæld så i princip, hvis man får udført et arbejde og aldrig får faktura, så bør man søge at gøre opmærksom på det. Der sker dog næppe noget som helst ved at du her bare venter og ser hvad der sker (eneste lille ekstra? kunne være håndtering af værdien af varelageret men den vil være 0 i så fald og så vil hele salget bare være "fortjeneste"

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)