Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Inventar på kredit/afbetaling?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Aug 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg blev i sommers færdig med mine studier, og har besluttet mig for at kaste mig ud i min livs drøm, som lyder på at blive selvstændig. Jeg har derfor arbejdet indtil nu, og lånt nogle penge for at komme igang. Jeg er i første omgang oprettet, som ivs firma. Alt er på plads, og har fået kontorlokaler, men jeg mangler simpelthen kapital for at betale det her og nu, og kan ikke låne flere penge det er ikke realistisk. Så jeg vil høre om i ved, om man kan som FIRMA og ikke privat person, ( selvom den jo hænger på mig ) købe møbler, pc osv. på kredit, og få en fraktura så jeg kan betale senere, eller starte afbetaling senere, når kunderne er kommet på plads? 

Firma er godkendt og alle papirer er på plads, mangler kun inventar til mine lokaler, også skal jeg have godkendt ( som jeg venter på ) min erhvervskonto hos danske bank

Er desværre bundet på hænder og fødder, når det gælder penge, derfor jeg håber dette er muligt, vil gerne have noget professionelt inventar, så kunderne får et godt indtryk. Også selvom det koster lidt penge i længden. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er som ikke stor forskel på om man kan købe på kredit som det ene eller andet - Det vil altid afhænge af, om de som skal sælge til dig vil give dig kredit.

Mit bud er, at det nok ikke er let,  når du har et IVS - uden du skal betale forud. Masserr af IVS tvangslukkete med et brag og hvis din kapital måske er 1 krone eller i alle fald ganske lille, så tror jeg ikke du skal vente der er mulighed for at købe på kredit

Kort sagt så KAN du købe på kredit alt det du vil - forudsat nogen vil levere til dig. Første koncentration skal nok være på at få erhvervskonto på plads uanset hvad - og så vil jeg råde dig til at gå disse 12 punkter igennem et efter et og sætte flueben ud for hver, så du ikke, som alt for mange andre, pludseligt får en ellere anden stor bod og tilmed måske tvangslukning af dit nye IVS - sæt flueben et efter et når du ved du har fået det korrekt http://johnhannover.blogspot.dk/2016/06/10-anvisninger-inden-du-stifter-ivs.html 

Du kunne også med fordel overveje at smide ca 55 kr efter bogen om netop IVS http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/ivs.html 


God vind med det i alle fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det var jo en skam at du ikke spurgte os i sommer, for så var vi nok nogle stykker, der havde sagt, at finansiering er så stor en ting, at det kan vælte alle planer og at du skulle tage et år med at skrabe penge sammen.

Det råd fik vi selv, da vi startede og det var det vigtigste råd overhovedet, for man er ikke "selvstændig" når man sidder i lommen på banker eller private udlånere.

Jeg tvivler på at firmaer der sælger inventar er så "sultne", at de vil lade dig udstyre dine lokaler nu og så vente med at få deres penge når kunderne dukker op.

Har du prøvet at se, om der er nogen, der ligger inde med brugt inventar? Jeg ser jævnligt på både dba og på konkurs.dk fine møbler udbudt til rimelige priser. Eller om der kan laves noget rigtig kreativt og anderledes.

Min egen alder har gjort, at jeg har opbygget en sund skepsis, når jeg kommer ind i lokaler, der er helt fyldt med spritnye møbler. For mig ligger professionalisme ikke i lokalernes indretning. Jeg vil hellere have at mine (kommende) samarbejdspartnere viser mig at de er villige til at starte med at sove på gulvet og knokle end om de har nyt inventar. Men nu skriver du jo ikke hvad det er, du vil lave.

Har du ikke en gammel PC og printer samt et skrivebord hjemme, du kan starte med?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej iboy

Du lever godt nok livet farligt når din likviditet er så stram at du ikke har økonomi til møbler. Det vigtigste for di er at få kunder, og tro mig det tager normalt meget længere tid en forventet - og dermed endnu længere tid at få penge i kasse.  Glemt alt om nye dyre møbler før du har fået kunder.  Hvorfor er det så vigtigt for dig at have nye møbler?  eller for den sags skyld lokaer ude i byen, har du ikke mulighed for at arbejde hjemmefra til at starte med?  

Tilmeldt 18. Apr 18
Indlæg ialt: 27
Fra  firma... Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

stort set alle de steder som sælger de ting du søger har mulighed for oprettelse af firmakonto med kredit. Bare spørg dem.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Iboy, hvis du ikke har penge til indkøb af kontormøbler mv., så vil jeg foreslå dig, at du køber noget brugt, der er masser på DBA.

Andelsbolig.nu

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)