Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Deling af partnerskab

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Apr 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære netværk håber i kan komme med gode råd.

Min partner og jeg ønsker at gå hver til sit. - eller rettere han ønsker at forlade selskabet. Jeg har som sådan intet imod det.

Så langt så godt.

Han ønsker alle sine indskudte penge med sig og jeg ønsker at føre det etablerede firma videre, som jeg skød ind.

Vi oprettede 2 holdingselskaber og et driftsselskab.

Hans ønsker at likvidere hele strukturen for på den måde at få sine penge ud.

Jeg ønsker at bevare selskabet.

På sin vis må han gerne få selskabs kapitalen, men ikke på den bekostning at jeg skal starte forfra uden noget på lommen.

Han mener jeg bare kan starte et IVS igen i morgen.

Hvad er det klogeste at gøre her ?

Det er ham der vil forlade selskabet og ingen interesse har i virksomheden, modsat har jeg stor interesse i ikke at miste det jeg har bygget op eller skulle starte forfra med et ringere udgangspunkt eller med etableringsudgifter til følge.

Klart at jeg helst så pengene blev og han kunne få dem nå der var over skud til det. Men det er selvfølgelig mit syn..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

IVS og mit gæt er at der ikke er investeret voldsom kapital et sådan et IVS. 

Hans Holding selskab sælger bare alle hans anparter i jeres fælles drift - til det I kan blive enige om, som kunne være det I har skudt ind - og så har han et holding han kan lukke helt som han vil, ved erklæring.

I lyder som om I kører uden ejeraftale, en klassisk kæmpefejl, men reel kan du jo også bare sige du IKKE vil købe hans del og så er den jo ikke længere, men så vil han jo sikkert være så besværligt han kan - dog ret begrænset da det jo så også går ud over hans værdi

Sig du vil købe hans andele af hans holding til det han har skudt ind - så er den klaret

At lukke det hele kræver jo i dels fælles erklæringslukker drift og så hver især erkringslukker hver jeres Holding og så evt får provenuet ud. Den øvelse tvivler jeg på i klarer og så tager det i øvrigt let 6-8 måneder i ventetider på skat og erhvervesstyrese + kræver regnskaber og anden dokumentation

Check lige disse 12 punkter et efter et for dit eget Holding og jeres drift - for ellers, med mangel på viden, så risikerer i det tvanglukkes som så mange andre IVS http://johnhannover.blogspot.dk/2016/06/10-anvisninger-inden-du-stifter-ivs.html. Sæt flueben ved hver. Alt for mange får bod7tvangsllukkes 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Apr 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det er ikke IVS men APS. Der er kapital på lidt over 100K så ikke helt ligegyldigt jo...

Tilmeldt 17. Apr 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Og hvis jeg skal købe hans andel, til det han har skudt ind, kræver det jo at mit holding har pengene til det ??

De penge står i driftsselskabet. Hmm

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Må du jo låne det penge. Lille lånebrev og krav om at du så beregner en markedsrente (ofte 4-10%) som dit Holding så har fradrag for og du opgiver til skat - men samlet billig løsning. Så når drift en gang kan føre penge op i holding - så kan du få lånet tilbage - I  skulle nok ikke være startet så saxxxx forkromede med to Holding og drift og ingen ejeraftale osv

Selskaber er ikke sådan bare lige nogen der forsvinder op i den blå luft

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)