Jeg har på et af mine sites problemer med, at få mine mails til at slippe gennem Hotmails spamfilter.
Alt jeg sender via Outlook slipper igennem.
Det er ligeså snart det er noget server-genereret at den er gal.
Det er ikke indholdet, der er problemet såvidt jeg kan teste mig frem til.
Det er hellere ikke selve ASP-komponentet da jeg kan se at problemet er gældende for både ASP og PHP sider.
Det er heller ikke hvem der står som afsender.
Det er heller ikke SPF der mangler. Til gengæld slipper servergenererede mails fra kommunikationsforum.dk snildt igennem, selvom de ikke har opsat en SPF.
Jeg har læst side op og side ned og eksperimenteret uden held. Nogen der ligger inde med de vise sten? (Det er sikkert ikke let, for så gjorde spammerne det vel)
Jeg synes det er chokerende så dårlig Microsoft har været til at
udvikle det spamfilter. De kan opkøbe samtlige virksomheder i verden -
så længe de er så meget dårligere til det de laver end Google, er det
penge ud af vinduet.
Thorborg: Få en sælger ud til dem, så de kan skifte det bras de har nu ud med SpamFighter.
Hvordan har indstillingerne på de Hotmail accounts set ud? Er det helt generelt eller med nogle specifikke... Altså min account står til at sende alt jeg ikke har på afsenderliste lige i filteret.
Ved hotmail har du faktisk mulighed for at kigge i logfilerne (det kræver lidt arbejde men...)
De har noget der hedder Smart Network Data Services. Forudsætningen er at du står som ansvarlig for din IP adresse, ellers kan du måske arbejde sammen med din ISP/server udbyder.
Vi har gjort det 1-2 gange for nogle af vores kunder der havde samme problem. Ved så ikke hvad de havde fundet ud af efter de fik dataerne... desværre.
Det har noget med header informationerne for de udsendte mails at gøre.
Serveren/afsendelseskoden laver en header data der anses som suspekt eller mangelfuld og derfor filtreres det fra - dermed bliver det aldrig indholdet i de mails der bliver sorteret fra men simpelthen pga. en fejlagtig header opsætning (som hotmail o.a. ser det).
Jeg kan ikke anvise en præcis løsning men det er i ovenstående du skal finde svaret. Personligt lavede jeg nogle "tip en ven" funktioner til et website hvor jeg var ude for præcis det samme på 1 server men på en anden server gik alle mails lige igennem og jeg måtte så kode afsendelseskoden om så headeren blev til et acceptabelt niveau udsendt fra server 2 set fra hotmail o.a. synspunkt.
Emil Larsen >> Det er en helt almindelig ny-oprettet testkonto, som der ikke var ændret i indstillingerne på.
RandomAccess >> Det vil jeg måske prøve. Ved at søge på den betegnelse har jeg i hvert fald fundet en, for mig, ukendt men lovende side :)
Ronnikc >> Det med "o.a" er jeg uenig i, da den slipper perfekt igennem til alle andre gratis email udbydere ;) Jeg har dog fået et tip om, at en anden gut kom uden om problemet ved at manipulere mailheaderen så det så ud som om mailen var afsendt via Outlook. Så det er nok noget af det rigtige du er inde på der.
Kommer du frem til en løsning vil det være fedt, hvis du lige laver en opfølgende post med vejl. til andre der har samme problem.
Det skal jeg nok. Jeg synes at dit eksempel er med til at forvirre... dine "tip en ven" indeholder links og billeder, men kommer igennem. Der i mod bliver tilmeldingen til dit nyhedsbrev smidt i spammappen, selvom den kun indeholder ren tekst og derfor burde være mindre mistænklig
Deres support er faktisk forbløffende flink til at hjælpe med denne type problemer og de kan også i visse tilfælde nulstille deres historik på en IP adresse hvis du f.eks. lige har fået den og der er andre der har brugt den tidligere til at udsende crap på.
Tag et kig her: http://postmaster.msn.com/Troubleshooting.aspx og http://postmaster.msn.com/Services.aspx#SenderSolutions
Der er information om deres forskellige programmer til at hjælpe. Når du har gennemgået dette kan du tage fat i deres support og få yderligere oplysninger.
Jeg har et lignende problem, men i mit tilfælde er det ikke Hotmail, men bla. Barracuda Spam Firewall.
Der er tale om en fuldstændig simpel mail (formateret tekst og en farvet baggrund) som når fint frem når jeg sender den fra mit mailprogram, men bliver registret som spam, når den genereres automatisk fra min hjemmeside.
Jeg har, som foreslået i et andet svar prøvet at sammenligene headeres på begge den automatiske og den mauelle version af min mail. Der er lidt forskelle, men jeg ved ikke, hvad jeg skal gå efter. Kan det være parameteren "X-Mailer: Microsoft CDO for Windows 2000", i den automatiske mail som giver problemer? Eller kan det være fordi den ikke har parameteren. "Authenticated sender: xx@xxxxxx.dk" ?