Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Handel med Kina og banker der kan håndtere dette professionelt

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 9. Jun 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg er ved at starte noget handel op med Kina og har brug for en bank, der kan håndtere dette.

Jeg har pt Basisbank, men det er nok en privatkundebank, så min første overførsel af penge har de problemer med

at håndtere. Forkerte oplysninger, ingen service ift om pengene er kommet frem osv.

Er der nogen der kan anbefale en god bank - og ikke Danske Bank, Nordea og Jyske bank. Deres engagement i hvidvaskning osv på det sidste 

tiltaler mig ikke.

Bedste hilsner

Anette

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Amalou:

Hej Aminoer.

Jeg er ved at starte noget handel op med Kina og har brug for en bank, der kan håndtere dette.

Jeg har pt Basisbank, men det er nok en privatkundebank, så min første overførsel af penge har de problemer med

at håndtere. Forkerte oplysninger, ingen service ift om pengene er kommet frem osv.

Er der nogen der kan anbefale en god bank - og ikke Danske Bank, Nordea og Jyske bank. Deres engagement i hvidvaskning osv på det sidste 

tiltaler mig ikke.

Bedste hilsner

Anette

de fleste banker med erhvervsafd bør kunne håndtere det - Arbejdernes landsbank ligger fint i tilfredshedsundersøgelser (men var blandt de første til mio bøde for manglende hvidvask kontrol)
Det er også spørgsmål om det er en vildt god ide - ved handel med Kina at benytte bankoverførsel. Meget ofte kan der ske det, at modtager fakturerer dobbelt - ikke for at spare dig told, men for at kunne bruge en lille faktura ved sine egne skatteangivelser, og ofte får man så opgivet modtagers private bank - som jo så ikke svarer til det firma man mener man betaler - og fra den flytter modtager så selv det som svarer til den lille faktura (som du ikke nødvendigtvis får heller) over til sin erhvervskonto

Det gør, at bankerne kan have svært ved at se helt hvilken modtager det er, da det ofte er konti i mindre banker og i personnavn - og langt fra alle banker i Kina er flinke til at køre modtager advis og andet, så danske banker kan være på herrens mark i opfølgning

Dertil kommer jo, at bankoverførsel er penge tabt hvis ikke varen er som ønsket, eller udebliver.

Det er fint nok i store handler med nogen man kender godt, der er bankoverførsel det helt naturlige, men ellers vil det være klogt at betale via de escrow services som mange af platformene i Kina har.

Alternativ til bankoverførsel kan også være sådan noget som "transferwise" (google det) som kan være billigere og generelt også sat op til advis og alt - MEN forudsat den kinesiske modpart spiller med på advis osv.

Vi handlede for 3 cifret mio beløb med Kina (og HongKong) og store banker som SHBC gik perfekt, men de små firmaer og mindre banker, kunne sagtens drille så nogen gange måtte vi kræve de anvendte - f.eks SHBC hvis de ville have bankoverførsel

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Jun 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar John Smile

Fra København
Tilmeldt 25. Nov 10
Indlæg ialt: 61
Fra  Kinabureauet Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Den hurtigste og billigste måde som jeg bruger, er at omveksle til cryptocurrencies og så få dem konvererteret til RMB og så betale med Alipay / Wechat eller bankoverførsel i Kina. Men det kan måske godt være lidt kompliceret at komme igang med.

Professionel hjælp til oversættelse, rådgivning og markedsføring til det kinesiske marked. www.kinabureauet.dk

Tilmeldt 18. Apr 18
Indlæg ialt: 27
Fra  firma... Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

måske en escrow service kunne bruges. Dette kunne også løse evt andre problemer.

Tilmeldt 9. Jun 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Asker. Hvordan foregår det - det er ikke en formue jeg skal overføre - et par tusinde i denne omgang. Beløbsstørrelserne som John ovenfor refererer til er en noget anden størrelse. 

Tilmeldt 9. Jun 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael, tak for svar. Ja hvad skal jeg sige - weChat anvender, jeg men har ikke set at man kan betale via den. Hvis det er det du mener.

Du må meget gerne forklare, da det er godt at lære noget nyt om disse overførsler.

Bedste hilsner

Anette

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette, det kræver en kinesisk bank konto for at kunne bruge Wepay og Alipay.

Men ellers kunne du finde det ved, at gå ind på "Me" derefter "Wallet" og her vil du have diverse muligheder.

Der plejede også at være andre mulighed for at modtage og send penge via Wechat, uden at man havde en kinesisk konto, men de er mig bekendt nu alle afskaffet.

F.eks. har jeg 4,23 Rmb stående på min konto, men kan ikke trække dem ud , eller overføre til andre Wechat brugere og kan heller ikke længere modtage penge fra andre via Wechat. Ved ikke lige hvornår de lavede om på dette, men opdage det først i December.

Men selv hvis du finder en mulighed for at overføre/modtage via Wechat, så skal du også overveje hvordan du bedst kan bogføre dette.

Mvh Allan

Fra København
Tilmeldt 25. Nov 10
Indlæg ialt: 61
Fra  Kinabureauet Skrevet kl. 03:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

1 stjerne for at dele ud af hvordan jeg får danske kroner til RMB, hvor man samtidig kan tjene på overførslen.. ja ok.. 

Nå, men tilbage til dit spørgsmål. Nej, jeg mener at jeg overfører penge via min bank til Kraken cryptocurrency exchange, konverterer til BTC, sender dem over til min localbitcoin account, og kan så få dem konverteret til RMB, til den bankkonto eller wechat eller alipay addresse som jeg vil have RMB til. Det kan enten være din egen konto, eller til dem du sender penge til (leverandør). Selvfølgelig skal du overveje om denne løsning passer til dig, i forhold til bogføring og tillid til at leverandøren leverer når de har modtaget pengene. For at mindske risikoen ved crypto stigning / fald, så kan man have en beholdning BTC på Localbitcoin, og når man sælger dem, så kan man købe til nuværende kurs på Kraken. I Kina er kursen på BTC oftest plus 10% over hvad Kraken sælger til. 

Professionel hjælp til oversættelse, rådgivning og markedsføring til det kinesiske marked. www.kinabureauet.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Michael

Hvorfor i alverden lave så meget besvær for en bankoverførsel til Kina, som stort set alle banker kan klare for et mindre gebyr?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)