Køb et Amino Sponsorlink
Godt læsestof!
Kan man overføre et aktiv f. eks. maskiner fra et Aps (drift) til et andet Aps (drift), hvor ejerkredsen er den samme i begge selskaber ?
Hej.
Ja det kan man godt. Det skal bare foregå på markedsvilkår. Altså skal det købende ApS betale en pris for de pågældende aktiver, som ville kunne opnås på det frie marked (handel uden for koncern-selskaber, en auktion el.lign.).
Mvh. Kasper
Selskabsstiftelse - Bogføring - Regnskab - Budgetter - Forretningsudvikling - Rådgivning - Se mere på https://firmafokus.dk/
KasperH: Hej. Ja det kan man godt. Det skal bare foregå på markedsvilkår. Altså skal det købende ApS betale en pris for de pågældende aktiver, som ville kunne opnås på det frie marked (handel uden for koncern-selskaber, en auktion el.lign.). Mvh. Kasper
vh John H
KØB EN AF MINE 7 TOP IVÆRKSÆTTER BØGER MED AL DEN VIDEN DU KAN BRUGE
Bogen IVS 2.udgave eller bogen ApS - eller begge hvis du skal stifte selskab
BOGEN OM "PERSONLIG VIRKSOMHED + PMV OG I/S"
Super, tusind tak for hurtig respons😉
Tusind tak for hurtigt svar!
Ilbm: Godt læsestof! Kan man overføre et aktiv f. eks. maskiner fra et Aps (drift) til et andet Aps (drift), hvor ejerkredsen er den samme i begge selskaber ?
Der er kommenteret på det skatte- og regnskabsmæssige, så det blander jeg mig ikke i.
Men du skal lige være opmærksom på om der er pant i maskinerne eller måske bare et generelt virksomhedspant.
Hvis det tilfældet (med pant) skal du lige sikre dig at du ikke generer nogle panthavere inden du flytter et aktiv fra et selskab til et andet (uagtet af der er samme ejerkreds)