Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af konsulentfirma - Der skal hjælpe unge af unge... Feedback - Please

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

boendergaard03:
Jeg har åbenbart misforstået noget mellem Ravn og mig, da jeg ellers mener, at jeg har besvaret hans spørgsmål,

Jeg må desværre sige at jeg er fuldstændig enig med Jørgens kommentar. Du har på ingen måde fortalt om nogen om hvad kompetencer du har der gør dig i stand til at rådgive iværksættere, vi har hørt at du har en del kontakter, men altså intet om dig selv.  I øvrigt pådrager du dig jo også et rådgiver ansvar når du begynder at rådgive, har du tænkt på det?  

Hilsen

Ravn

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn, jeg tror, at dette enten, er en ung uerfaren person (som føler han/hun har en god ide)

Eller også et svindel nummer, fra en der ønsker unge mennesker svarer ham/hende. (med henblik på svindel)

Ikke disto mindre, så føler jeg, at hele tråden ikke er seriøst nok til, at skule forsættes med her på Amino.

I betrækning af at trådindehaveren kun vil yde rådgivning til unge under de 18, mange af dem vil ikke være myndige, samtidig uden at nævne hvilke kompetencer han/hun har.

Mvh Allan

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

boendergaard03:
Jeg er udemærket godt klar over, at iværksætterne derude under 18 år, ikke har lommerne fulde af guld (i hvert fald ikke dem allesammen Skype-TongueOut ), derfor vil det heller ikke være baseret på en timeløn eller andet, men en helt anden "betalingsform". 

Enig i at der mangler meget om din/jeres baggrund for at kunne yde en seriøs rådgivning. Vil også pege på, at disse under 18 jo som udgangspunkt ikke kan forpligte sig - heller ikke til en "helt anden betalingsform" hvad det så end er (ejerdel ofte)

De kan jo helt enkelt ikke forpligte sig i sådanne retninger - og så er selve rådgivningen jo ret afhængig af om det er rådgivning:

  • Til ansøgning om dispensation hos statsforvaltningen - eller -
  • Til at få en over 18 til at stifte et selskab som man kan eje - eller: 
  • Til at tjene penge uden at på nogen måde optræde som virksomhed -eller bare rådgivning:
  • Til unge under 18 som HAR fået tilladelse i statsamt eller allerede er ejere af et selskab stiftet af en over 18 med en over 18 som direktør og hvordan de nu skal få det til at give overskud.


Det er fire ret forskellige kundskaber man skal have for at rådgive de fire scenarier tør jeg påstå - men overvej i alle fald den del med, at de unge under 18 som udgangspunkt ikke må forpligte sig økonomisk i forhold til dig - kredit - fremtidigt ejerskab eller andet evt gældsforpligtende mm

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Mar 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tidligere skrevet, at selvom jeg gerne vil hjælpe med "basics" indenfor det juridiske, så var min idé altså, at samle nogle unge mennesker, der skulle kunne nogle forskellige ting. F.eks. så kan nogle unge mennesker programmere, nogle er gode til at skrive, andre designe osv, desuden er min generation særligt gode til at skabe fokus på de sociale medier, så på trods af, at der findes firmaer, som lever af at markedsføre, så er vi bare "født med en mobil i hånden". 

Jeg vil også gerne forsikre jer om, at jeg ikke er en "scammer". Men en ung fyr, som bare prøver at få noget feedback på en idé. Jeg synes virkelig, det er vigtigt, at man kan tåle noget feedback, men det er næsten ikke konstruktiv kritik, du kommer med "Allan Møller Rantaniemi". Jeg forstår ikke, hvorfor du ikke mener, at tråden ikke er "seriøs" nok til at skulle fortsætte. Jeg spørger om råd, da jeg virkelig godt kunne bruge dem. 

Trods, at jeg er ung og "uerfaren", så mener jeg ikke, det skulle hindre mig i at drive noget. LÆS: 

For at prøve at dække noget omkring min baggrund:

"Jeg er 14 år (Jeg ved, at det lyder som en meget useriøs alder, men jeg kan forsikre alle om, at jeg er meget moden og har en masse viden). Jeg har læst op på en masse ting og ved mange ting om at skabe et firma og drive dette. 

Jeg har altid haft lyst til at starte mit eget firma, hvorfor jeg har altid har forsøgt, at lære og undersøge en masse ting om selskaber og opstarten af selskaber. Min far har været selvstændig, hvilket har været grunden til, at vi i min familie altid har snakket meget om virksomheder og selskaber. 

Jeg har nogle søskende, der selv er selvstændige. 

Jeg deltager meget aktivt i diverse fælleselevråd (elevråd, samlet på tværs af kommunen) og skoleelevråd, som hel klart har givet mig et bedre indblik i, hvordan en bestyrelse fungerer, idet jeg selv medvirker i skolebestyrelsen. 

Derudover interesserer samfundet mig meget, hvordan man bedst skal "drive det". "

Jeg håber, at det hjalp lidt i forhold til mine forudsætninger for at hjælpe. 

Cookie - John Hannover:

boendergaard03:
Jeg er udemærket godt klar over, at iværksætterne derude under 18 år, ikke har lommerne fulde af guld (i hvert fald ikke dem allesammen Skype-TongueOut ), derfor vil det heller ikke være baseret på en timeløn eller andet, men en helt anden "betalingsform". 

Enig i at der mangler meget om din/jeres baggrund for at kunne yde en seriøs rådgivning. Vil også pege på, at disse under 18 jo som udgangspunkt ikke kan forpligte sig - heller ikke til en "helt anden betalingsform" hvad det så end er (ejerdel ofte)

De kan jo helt enkelt ikke forpligte sig i sådanne retninger - og så er selve rådgivningen jo ret afhængig af om det er rådgivning:

  • Til ansøgning om dispensation hos statsforvaltningen - eller -
  • Til at få en over 18 til at stifte et selskab som man kan eje - eller: 
  • Til at tjene penge uden at på nogen måde optræde som virksomhed -eller bare rådgivning:
  • Til unge under 18 som HAR fået tilladelse i statsamt eller allerede er ejere af et selskab stiftet af en over 18 med en over 18 som direktør og hvordan de nu skal få det til at give overskud.


Det er fire ret forskellige kundskaber man skal have for at rådgive de fire scenarier tør jeg påstå - men overvej i alle fald den del med, at de unge under 18 som udgangspunkt ikke må forpligte sig økonomisk i forhold til dig - kredit - fremtidigt ejerskab eller andet evt gældsforpligtende mm

vh John H

Jeg vil gerne takke meget for de fine scenarier, som selvfølgelig skal med i mine overvejelser. 

Jeg har jo ikke besluttet mig for at starte denne virksomhed, endnu. Det er er jo derfor, at jeg søger råd. 

RAVN: Ja, det er jeg godt klar over, hvorfor man selvfølgelig også skal have en ansvarsforsikring, der er "stor nok" til at dække eventuelle tab. Men det er jo også en overvejelse, hvem der vil dække det (forsikringsselskaber). 

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej nu må du virkelig stoppe med alt dit vås, du er jo fuldstændig useriøs og uden nogen form for evne til selv at bedømme at de "kvalifikationer" du omtaler, skulle sætte dig i stand til at starte en konsulentfirma for mindreårige.

Kort sagt, din ide er ubrugelig/uduelig. 

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

boendergaard03:
"Jeg er 14 år (Jeg ved, at det lyder som en meget useriøs alder, men jeg kan forsikre alle om, at jeg er meget moden og har en masse viden). Jeg har læst op på en masse ting og ved mange ting om at skabe et firma og drive dette. 

Jeg har altid haft lyst til at starte mit eget firma, hvorfor jeg har altid har forsøgt, at lære og undersøge en masse ting om selskaber og opstarten af selskaber. Min far har været selvstændig, hvilket har været grunden til, at vi i min familie altid har snakket meget om virksomheder og selskaber. 

fint nok drive - men din familie kan jo så også fortælle dig - at:

  1. Du ikke må optræde som virksomhed når du ikke er 18 (og ikke har dispensation fra statsamtet som kan fås fra 15 men næppe gives til det formål - selv om mit detektivøje ud fra dit brugernavn der slutter med 03 gætter på du bliver 15 i år Stick out tongue)
  2. Dine forældre eller søskende over 18 skal så stå for det hele formelt
  3. Du kan så hverken selv være ansvarlig for dine råd - eller kræve noget som helst af dine kunder under 18 - uanset ejerdel eller andet - du må ikke forpligte dem

Det er fint med drive og lyst til at være selvstændig - og der er principielt ikke noget i vejen for, at du på dit eget niveau kan råde andre på din alder (eller under 18) men drop alt om at gøre det op en på nogen som helst forpligtende måde eller som - virksomhed som du så gerne vil være.

Overvej et møde forum - en facebook gruppe måske - hvor personer under 18 kan diskutere det at blive selvstændig (drøm for mange) og hvor du som administrator kan være med til at give råd - uforpligtende som den slags helt generelt er på facebook - men også uden at du kan forvente at få andel i projekterne på anden vis, end hvis nogen helt på donationsbasis skulle ville forære dig noget - som du så skal føre regnskab med og beskattes af.

boendergaard03:
RAVN: Ja, det er jeg godt klar over, hvorfor man selvfølgelig også skal have en ansvarsforsikring, der er "stor nok" til at dække eventuelle tab. Men det er jo også en overvejelse, hvem der vil dække det (forsikringsselskaber). 

Det kan jeg sige med det samme, at ingen forsikringsselskaber vil - af de årsager du ser oppe i mit punktformede svar - det ville være lidt som at søge forsikring for at føre bil som 14 årig -det får man ikke - erhvervsrådgiver forsikringer tegnes ikke for nogen under 18. 

Jeg synes dit drive er fint som 14 årig - hatten og lidt af håret af for det - men du skal lige ned på jorden - Du kan og må ikke optræde som virksomhed som 14 årig og du kan og må ikke på nogen måde forpligte nogen under 18 som jeg tror du forventer. Overvej det med en blog - eller en facebook gruppe - Det kan også være super for dig til at opbygge et UNGENETVÆRK og skabe lidt ry for, at du faktisk har noget at byde på. Der vil der også være meget vide grænser for hvornår dine skriverier giver større ansvarsrisiko (og endnu klarere som 14 årig så beskriv dig som den du er i sådan et forum)

Jeg har selv en blog for lidt ældre - langt fra smukt opbygget - men jeg er lidt en dovenlas - Din kan sikkert laves langt bedre opstillet - www.johnhannover.com 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)