Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af konsulentfirma - Der skal hjælpe unge af unge... Feedback - Please

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 15. Mar 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg kom for ca. 2 år siden på en idé med at skabe en forening af unge "iværksættere", som sammen skulle finde på super fede idéer og udføre nogle af dem. Desværre lykkedes det desværre ikke dengang. Forleden dag kom til jeg til at tænke på denne idé igen. Jeg overvejer derfor at starte et "konsulent firma, der skal hjælpe unge igang med deres helt eget firma; hjælpe dem med opstart, regler og diverse

Jeg føler bare, at det er lidt svært at nå ud til det potentielle marked for at validere dette, uden at man skal starte op inden da. 

Jeg kunne derfor rigtig godt tænke mig, at høre jer, hvad I synes om min idé og hvad I tænker om markedet. (Jeg er ikke i tvivl om, at der er en masse unge iværksættere derude). Jeg er blot i tvivl om, hvis I var under 18 år, om I så kunne finde på at være kunde i et sådan firma. 

Jeg er udemærket godt klar over, at iværksætterne derude under 18 år, ikke har lommerne fulde af guld (i hvert fald ikke dem allesammen Skype-TongueOut ), derfor vil det heller ikke være baseret på en timeløn eller andet, men en helt anden "betalingsform". 

Mvh. den nysgerrige og MEGET unge iværksætter, der håber på en masse feedbackBig Smile

Tak på forhånd. 

PS. Hvis du sidder derude, læser mit opslag og tænker: "Jeg er under 18 år og kunne virkelig godt tænke mig, at være en del af et sådant start-up", så smid en kommentar og lad os snakke sammenYes

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej TS,
Da jeg var under 18 havde jeg kun 2 ting på hjernen. Damer og Fest. Det er først nu hvor pengene har svært ved at række at jeg er i gang med et start-up (Den gang levede jeg af mine forældre's penge) det var egentlig meget rart så jeg ville ikke blive et potentielt kunde emne i din forretning.
Men hvis du kunne inkludere folk på ca. 30 i dine potentielle kunder så ville jeg da helt klart overveje at blive din kunde

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

boendergaard03:
Jeg overvejer derfor at starte et "konsulent firma, der skal hjælpe unge igang med deres helt eget firma; hjælpe dem med opstart, regler og diverse. 

Må man spørge hvilke forudsætningen du har for at kunne yde dem form for konsulent bistand?

Hvordan vil du f.eks. rådgive de mange unge som ønsker at starte et tøjbrand?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej. 

Jeg tænker to ting, når jeg læser din idé: 

1. At Facebook har så stor en dialog-evne, at det er hér, rigtig mange unge iværksættere henter hjælp (det kan også ses på mængden af brugere i disse iværksættergrupper).

2. At det bliver svært for dig at få skabt et solidt indtjeningsgrundlag af to årsager: Kunderne er for få, og de har ingen penge.

Derudover er jeg enig med en tidligere kommentar: Forudsætningerne for at kunne hjælpe er afgørende. 

Tilmeldt 15. Mar 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

"1. At Facebook har så stor en dialog-evne, at det er hér, rigtig mange unge iværksættere henter hjælp (det kan også ses på mængden af brugere i disse iværksættergrupper).

2. At det bliver svært for dig at få skabt et solidt indtjeningsgrundlag af to årsager: Kunderne er for få, og de har ingen penge.

Derudover er jeg enig med en tidligere kommentar: Forudsætningerne for at kunne hjælpe er afgørende. "

For at besvare "spørgsmål" NR. 1: Jeg vil give dig ret i, at der findes ekstremt mange grupper på Facebook. Men halvdelen af de opslag, der bliver delt er irrelevante for den unge iværksætter under 18 år. Opslagenes indhold og kvalitet er meget svingende. Derfor mener jeg, at en mere konkret viden, som denne, vil hjælpe den "helt unge" iværksætter i gang.

Nr. 2: Ja, som jeg selv skrev, har unge iværksættere ikke en masse penge, som de bare kan fyre af på hjælp her og der. Derfor har jeg tænkt mig at opbygge virksomheden på: "Ingen gevinst, ingen betaling". Dvs. at min "konsulent virksomhed " bliver en del af virksomheden, man hjælper, altså medejere. På denne måde sikre man, at virksomheden fortsat kører, på bedste vis og at det ikke er risikofyldt for de unge iværksættere.

NR. 3: Det jeg ser som de unge iværksætteres største udfordring er alle de regler og love samt krav, de hele tiden skal opfylde. Og det at samle og have en masse viden om en masse ting. Min idè er, at jeg gerne vil have et par friske unge iværksættere under 18 år "ombord på idèen". På denne måde ønsker jeg at opbygge virksomheden med en masse kompetente unge mennesker, der kan yde hjælp med hver deres ting... Eksempelvis: Kodning, Marketing osv.

Derudover har jeg rigtig mange kontakter indenfor regnskab, jura, programmering. Jeg har en kontakt, der i udlandet har kørt noget lignende for "ældre" iværksættere. Dette er derfor en meget spændende sparringspartner, mener jeg.

Spørg endelig videre ind til det, hvis jeg ikke helt har besvaret dine/jeres spørgsmål.

Mvh.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

boendergaard03:

Spørg endelig videre ind til det, hvis jeg ikke helt har besvaret dine/jeres spørgsmål.

Super du svarede ikke rigtigt på mine spørgsmål, så du får dem lige igen ;-)

Må man spørge hvilke forudsætningen du har for at kunne yde dem form for konsulent bistand?

Hvordan vil du f.eks. rådgive de mange unge som ønsker at starte et tøjbrand?

Tilmeldt 15. Mar 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil hjælpe meget med det praktiske iform af virksomhedsopstarten og den daglige drift.

Jeg har lidt netværk indenfor Tøj industrien.

Det afhænger meget af, hvilken slags tøj, du tænkte på at sælge, givetvis I dette tilfælde bare et eksempel. Jeg vil gå meget op i individualiteten. Hvis man bare har de samme kontakter og ingen differentiering, så vil det hele ligne hinanden. Så det vil afhænge meget af hvilken slags tøjvirksomhed, tilfældet måtte omhandle.

Men som sagt, så vil jeg hjælpe meget "med de lidt tørre" ting, såsom papirer, økonomi osv.

Jeg vil selvfølgelig altid lave en forventningsafstemning, så jeg ved præcist, hvad der ønskes af min kunde og så min kunde er klar over, hvad jeg vil kunne assistere med.

Mine forudsætninger er, at jeg har brugt meget tid på at undersøge nogle forhold samt, at jeg har mange kontakter indenfor alle de grene (brancher) , der måtte være nødvendige.

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

På dine svar og især manglende svar til bl.a. Ravn, kan jeg se at du langt fra vil være kvalificeret til at starte et konsulentfirma som det du omtaler.

Det kræver langt mere erfaring end du kan forestille dig.

Som advokat og erhvervsmægler var jeg igennem nogle år etableringsvejleder under Erhvervsfremmestyrelsen og igangsatte ca. 400 nye virksomheder.

På trods af erfaringsgrundlaget var jeg ind imellem i tvivl om den rigtige løsning.

Du vil gøre det for unge umyndige uden nogen form for erfaringsgrundlag - det er hovedløs gerning.

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 15. Mar 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen:

På dine svar og især manglende svar til bl.a. Ravn, kan jeg se at du langt fra vil være kvalificeret til at starte et konsulentfirma som det du omtaler.

Det kræver langt mere erfaring end du kan forestille dig.

Som advokat og erhvervsmægler var jeg igennem nogle år etableringsvejleder under Erhvervsfremmestyrelsen og igangsatte ca. 400 nye virksomheder.

På trods af erfaringsgrundlaget var jeg ind imellem i tvivl om den rigtige løsning.

Du vil gøre det for unge umyndige uden nogen form for erfaringsgrundlag - det er hovedløs gerning.

Det lyder som en relativ useriøs vurdering, du har foretaget dig. Man kan ikke vurdere folks evner og kompetencer ud fra 2-3 svar, som er skrevet for at indhente feedback, altså dermed ikke skrevet, som jeg ville havde gjort, hvis jeg skrev med en kunde. 

Jeg mener ikke kun, at et sådan firma skulle yde juridisk bistand. Jeg har åbenbart misforstået noget mellem Ravn og mig, da jeg ellers mener, at jeg har besvaret hans spørgsmål, så godt man kunne, uden at gå i 1000 detaljer. 

Jeg vil gerne pointere, at der er stor forskel på det arbejde, du har arbejdet med, og det som jeg ønsker at arbejde med. Du har hjulpet voksne mennesker, der har meget mere erfaring med "erhvervslivet" og derfor har langt mere komplekse spørgsmål, end det som jeg forventer af en 15-18 årig. 

Jeg forventer at de spørgsmål, de nu engang har/måtte have er langt mindre komplekse. Desuden, som jeg skrev i en tidligere besvarelse, har jeg mange (nære) kontakter, der arbejder indenfor henholdsvis den juridiske og økonomiske verden. Derfor er min vision, at opbygge gode samarbejdspartnere, som kan yde bistand til en langt bedre pris end ellers, idet omfanget kræver kompleks bistand. 

Det er altid nemmere for én at lære noget, man bruger i dagligdagen, end det er for en masse unge at lære en masse regler, krav og standarder. 

Jeg synes, at vi skal huske på, at alder eller erfaringsgrundlag ikke altid er lig med evner eller kompetencer. Fordi man er under 18 år, betyder det ikke nødvendigvis, at man ikke er egnet til at drive et firma. Du skal endvidere huske, at det kræver ens forældres eller værges underskrift for at deltage i dette, så forældrene kan jo vurdere, om deres barn/børn er egnede til dette.  

Jeg takker mange gange for jeres feedback, som helt klart belyser nogle ting, jeg skal overveje nærmere. I er mere end velkomne til at fortælle mere, det ville virkelig hjælpe mig. 

Mvh. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

boendergaard03:
Mvh. den nysgerrige og MEGET unge iværksætter,

boendergaard03:
Jeg synes, at vi skal huske på, at alder eller erfaringsgrundlag ikke altid er lig med evner eller kompetencer. Fordi man er under 18 år, betyder det ikke nødvendigvis, at man ikke er egnet til at drive et firma. Du skal endvidere huske, at det kræver ens forældres eller værges underskrift for at deltage i dette, så forældrene kan jo vurdere, om deres barn/børn er egnede til dette.  

1: Som du selv nævner, så er du meget ung. (og dermed uerfaren)

Så hvordan ville du kunne rådgive andre unge og nysgerrige iværksættere? Er i ikke i samme bås?

Som Ravn nævnte ( og både Kasper og Jørgen understregede) Så er du uerfaren med dette, og dermed ikke kan tilbyde nogen ny viden, som en ny (selv en ung) iværksætter ikke kan finde ud af gratis.

Det er super godt at du er ambitiøst, men ambition uden erfaring og selvviden. dette er ofte lig med en kommende konkurs. Pas på med at starte en virksomhed kun med kendskab til kontakter, og pas på du ikke bliver svindlet af disse kontakter som du nævner.

2: Dette går begge veje. Dem der har svaret dig, de er skeptiske med hensyn til, din blandt andet manglende erfaring og juridisk viden. Og deres svar til dig (og mit svar) det er ikke for at kritisere dig, men blot for at påpege, at du sandsynligvis ikke har viden nok til at opstarte med din ide på nuværende tidspunkt, plus så lyder det ikke til, at din ide kommer med noget, som man ikke allerede kan få gratis. Så hvilken rådgivning er det du kan tilbyde?

Opstart i virksomhed gøres gratis på Virk.dk, man kan få gratis rådgivning igennem sin kommune. Man kan stille spørgsmål gratis på f.eks Amino., og derefter selv undersæge svarende. Og hvis man har brug for råd andet steds, hvorfor henvende sig til dig? I stedet for en erfaren bogholder. jurist, eller direkte evt. til SKAT? Disse koste jo penge, men du gør det jo heller ikke gratis!

Som du selv nævnte, det kræver forældrenes/værgernes tilladelse. Men når folk på Amino er skeptiske, hvor skeptiske tror du så ikke, at de unges værger vil være? (Mit gæt er at tage Ravns sketik og gange med 120 %) Eftersom de blandt andet er ansvarlig for deres økonomi. (de unges økonomi er jo deres værges, eftersom de personlig hæfter for det) Plus, hvad kan du tilbyde dine potentielle kunder, som en hurtig og gratis internet søgning ikke kan?, og/eller en evt. snak med kommunen og Virk.dk, hvilket som er gratis?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)