Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rentetilskrivning ved manglende betaling - 2% pr. påbegyndt måned - hvornår tilskrives renten?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Mar 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Håber på lidt hjælp.

Ved manglende eller for sen betaling tilskrives 2% i rente pr. påbegyndt måned, men har ikke kunnet finde noget information på håndteringen af dette i praksis.

Hvis en kunde har forfaldsdato eksempelvis den 12/1 og betaler fakturaen på 10.000 kr. den 27/1, kan der så tilskrives en rente på 2% for hele måneden? Eller skal betalingen først ske i den efterfølgende måned før rentetilskrivning kan træde i kraft?

Ser frem til jeres input for er lidt i tvivl om hvilken procedure der skal iværksættes Big Smile

Fra Frederikssund
Tilmeldt 8. Mar 18
Indlæg ialt: 67
Fra  Jasmins bogholderi Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Der tilskrives renter for 15 dage. Men så kræver det du sender en rykker til kunden. Men da kunden har betalt, så synes jeg du skal lade den ligge. Men til næste gang, send en påmindelse efter en uge efter forfaldsdato og her informere, at næste påmindelse er rykker 1 inkl 100kr gebyr og 2% rente.

Besøg min hjemmeside www.jasminsbogholderi.dk eller skriv en mail til mig på info@jasminsbogholderi.dk. 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)