Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd til opstart af webshop til private - muligheder og faldgruber?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Apr 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Jeg skal starte en webshop med salg af forbrugsprodukter til private slutbrugere. Jeg har masser af branchekendskab indenfor området, men knap så meget ift.  opstart, opbygning og brugen af disse. Jeg har arbejdet en smule i backenden med wordpress og dynamic web, men er ikke voldsomt skarp indenfor nogle af delene.

Jeg skal bruge en webshopløsning, der er:

- Nem for mig at navigere i

- Let at opdatere og lave kampagner i

- Let for brugeren at navigere i (overskuelighed er et MUST!)

- Mulighed for online betaling (Mobilepay + dankort)

- Kan sende ordrebekræftelser og fakturaer

- Tilmelde sig nyhedsbrev og følge sociale medier

Håber at du vil dele ud af dine mange erfaringer :) 

God aften!

/A

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 710
Fra  www.kiddio.com Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Myrio

Det lyder som om du skal køre en tur med Weebio.dk


Weebio har alle de ting du efterspørger - fx kan du også lave kreditnotaer -

Alle ender hænger sammen. Online ordre, fakturaer, kreditnotaer og lagerstyring og du kan starte gratis med alt det. 

Du kan vælge mellem 50 gratis Templates. http://www.weebio.dk/themes/all

Du kan starte en webshop gratis - den kan du komme online med: Klik her Gratis Webshop

Samtidigt kan du oprette webshop nu.

Du kan være i gang med, at teste om Weebio er noget for dig nu.

http://www.weebio.dk/priser


Bedste hilsner

Rene

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 710
Fra  www.kiddio.com Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Jeg kom ikke helt henover faldgruber. Jeg tror en almindelig faldgrube er at ikke lave sit forarbejde ordenligt.

Derfor er det en god ide, at have en "must have" og "Need To Have" udfra det kan du vælge et system.

Need to have er ikke nødvendigt, men det kunne være fedt at have..

 

Funktionaliteter vs pris.

Hvis nogen siger noget er nemt, test selv

Nogle webshop systemer er billige i opstart, og efter et år stiger prisen.

Andre webshop systemer er billige starten, men den billige version er ikke værd at skrive hjem om : Måske mangler der helt Almindelige funktionaliteter som Blog, gavekort mm, lagerstyring mulighed for lave Søgeordsoptimering på produkter, kategorier mm.  

Derfor bliver du alligevel nødt til at opgradere og så er prisen en helt anden.

Startpris fx 199 og slut pris 499,- kroner + alle de ekstra apps du vil bruge, som ikke er inkluderet.. så kan prisen nogle komme op over 1000 kroner pr. måned.

Desværre kan det godt være svært at få overblik over priserne, da integrationer og apps er på en side, og abonnement på en anden side.


Test selv - Her er en række opgaver, du nok vil stifte bekendskab med når du har en webshop. 

Det burde kunne være muligt at løse hurtigt i ethvert webshop system.

 

  • Opret et produkt
  • Opret en kategori
  • Lav et link
  • Tilføj et produkt med varianter
  • Opret en blog
  • Opret et blog indlæg
  • Opret et simpelt gavekort
  • Tilføj et relateret produkt til et andet
  • Tilpas farver på sider, knapper og forside uden at kode


God arbejdslyst

René

Fra Valby
Tilmeldt 12. Apr 16
Indlæg ialt: 199
Fra  WordPress-værkstedet Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du bruger Wordpress så prøv Woocommerce webshop plugin'et (hvis ikke du allerede har og er gået kold :-). Det er nok den bedste måde at få et feel for om du synes det er "overskueligt" nok.

Sideløbende kan jeg anbefale nemprogrammering.dk der (stadig) har et af de bedste intro-video-kurser til Wordpress/Woocommerce på dansk. (Eller wpbeginner.com hvis du er frisk på - let skrevne - artikler på engelsk.) Du er også velkommen til at skrive dig på min mailingliste, så skal jeg nok svare på spm. når tiden er der: http://vita-via.dk/gratis-hjaelp-til-hjemmeside/

Tilsidst vil jeg lige sige at det med at det skal være let for brugeren at navigere hhv. dig jo er to forskellige ting. Det ved du sikkert godt, men jeg synes bare det er vigtigt at fremhæve. Du må organisere dit site - uanset om du bruger WP eller noget andet - så DU kan finde ud af det backend, ift. ordrebehandling osv. Og så må du designe det frontend så det er let for brugeren. Og her kommer du ikke uden om løbende tilpasning, igen uanset system, og det sker kun effektivt hvis du løbende indsamler feedback fra relevante brugere - dvs. dine købere og ikke (kun) Aminoer :-)

Tilmeldt 6. Apr 18
Indlæg ialt: 26
Fra  -aps Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig i at wordpress med woocommece lyder som den bedste løsning for dig. Det er en god begynder løsning.

Tilmeldt 11. Apr 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej René,

Tusind tak for fantastiske input. Man tænker at man allerede har styr på det meste i sit hoved, men når man så taler/skriver med andre, dukker der hele tiden nye ting op. Tusind tak - for begge indlæg. Jeg har ikke hørt om Weebio før, men tjekker det lige ud.

God dag til dig!

/A

Tilmeldt 11. Apr 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Ulrik - jo, jeg er relativt ny i at lave webshop, men har bare set nogle skrækkelige udgaver på nettet hist og her, som jeg på ingen måde ønsker at ligne. Og helt enig - det skal være nemt og overskueligt for mig også, det bliver jo et one-man(woman)-business, så det skal sgu være nemt! :D 

God dag og tak for dit input,

A

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Alle de funktionaliteter, som du nævner, findes i de fleste (og gængse) webshop-systemer. Jeg kan klart anbefale: 

  • Shopify (UTROLIG stærk på E-commerce).
  • Wordpress med dertilhørende WooCommerce (hvis du allerede er Wordpress-fan). 
  • Prestashop.
  • Magento (hvis du har en dygtig udvikler ombord eller pengepungen i orden). 

At udsende ordrebekræftelser sker automatisk i de systemer, og at sende en faktura til B2B kan gøres gennem integration til fx Dinero. Super simpelt. Og jeg gætter på, at andre økonomisystemer også har adgang til en nem integration med de forskellige webshop-løsninger. 

MobilePay + Dankort er et spørgsmål om betalingsudbyder. Her kan jeg anbefale PensoPay. 

Og mht. nyhedsbrevet så er MailChimp værd at anbefale, hvis du ikke gider gå HELT i dybden med din mail marketing. Også i MailChimp har du gode e-commerce-muligheder; tabt kurv, win back buyer, velkomstmails og en grundlæggende automatisering. Dette er meget effektivt og et must-have til en god webshop (I think). 

Sidst, men ikke mindst, så er alle systemer nemme at navigere i, og frontend-mæssigt (altså for brugeren) handler det om, at du får det designet ordentligt af én, der kan finde ud af det. I dagens Danmark kan du finde unge gutter, der designer webshops for ned til 5.000 kroner, hvis du er heldig og på budget. Dog er dette ikke de mest sofistikerede løsninger, men skal man i gang, så rykker en OK webshop bedre end ingen webshop. 

Har du yderligere spørgsmål, må du gerne sende mig en kort mail på kf@webbler.dk

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 710
Fra  www.kiddio.com Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Myrio

Ja der er mange ting at tænke på. 

Jeg håber du finder en webshop løsning der passer til dig, og ikke omvendt. 

René

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)