Hej, Har nogle spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe os med. Vi har netop solgt vores første produkt :) ... og har i den forbindelse krævet forudbetaling (b2b). Produktet skal produceres, 2 ugers leveringstid. Jeg er dog i tvilv om "processen", vedr. forudbetalingen (jeg bruger Dinero). Er dette den korrekte fremgangsmåde: - Dinero -> Tilbud -> Send ordrebekræftelse inkl. fragt omkostninger etc. - Kunde betaler beløbet, som fremgår af ordrebekræftelse. - Forudbetalingen bogføres og faktura sendes til kunden. - Varen sendes efter 2 uger (produktionstid). Er meget i tvilv om, hvornår jeg skal sende faktura til kunden. Lidt flere spørgsmål: - Skal jeg indsætte betalingsoplysninger på ordrebekræftelsen (der bliver ikke gjort automatisk af Dinero)? Som kunden skal bruge til forudbetalingen? - Hvad med handelsbetingelser, skal de også fremgå af ordrebekræftelsen? (hvilket ikke er tilfældet som standard). Håber i kan hjælpe os :) Mvh. Kenneth og Morten |
Du er nødt til at sende kunden en faktura, før du kan forvente at få betaling. Forstår ikke problemet for du kan jo lave en faktura hvor det fremgår at der er tale om forudbetaling.