Hej Amino Jeg køber varer for 500 kr ex. moms i et land uden for EU. Da vi er momsregistrerede skal vi ikke betale momsen ved indførsel, men skrive beløbet med moms i regnskabbet. dvs. 625 kroner for varer. så nu kan jeg få 125,- tilbage i moms? Nu sælger jeg så varen til et andet firma for 1000 kr ex moms. Til gengæld skal jeg så betale moms af differencen imellem min fortjeneste og salgsprisen til firmaet. Dvs at diffrerencen bliver 125,- hvilet er momspligtigt? Skal de så bare angives som udgående/salgs moms i mit eget regnskab? så svarer det til at jeg ikke har betalt moms da beløbene udligner hinanden? |
Kaades:Jeg køber varer for 500 kr ex. moms i et land uden for EU. Da vi er momsregistrerede skal vi ikke betale momsen ved indførsel, men skrive beløbet med moms i regnskabbet. dvs. 625 kroner for varer. så nu kan jeg få 125,- tilbage i moms?
du skriver udgiften som 500 kr på konto for køb uden for EU - og så bogføres 500 kr udgift og samme 125 kr som importmoms og under købsmoms
Kaades:Nu sælger jeg så varen til et andet firma for 1000 kr ex moms.
Du lægger jo moms på så og sælger den for 1.250 kr med moms og nu har du så 1000 kr salg og 500 kr køb = 500 kr fortjeneste
Du skal slet ikke tænke i moms når du regner fortjeneste
vh John Hannover