Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MOMS - Vare indkøbt uden for EU?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Oct 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har indkøbt nogle komponenter til at bygge et produkt. Det produkt sælger jeg så videre til et andet firma, som så sælger det videre til private.

Det er så her jeg bliver i tvivl om hvordan jeg skal fakturere moms.

Jeg kommer lige med et eksempel. Så kan i måske se om det er korrekt opfattet eventuelt komme med rettelser og kommentarer.

Jeg køber varer for 500 kr ex. moms i et land uden for EU. Da vi er momsregistrerede skal vi ikke betale momsen ved indførsel, men skrive beløbet med moms i regnskabbet. dvs. 625 kroner for varer. så nu kan jeg få 125,- tilbage i moms?

Nu sælger jeg så varen til et andet firma for 1000 kr ex moms. 

Til gengæld skal jeg så betale moms af differencen imellem min fortjeneste og salgsprisen til firmaet. Dvs at diffrerencen bliver 125,- hvilet er momspligtigt? Skal de så bare angives som udgående/salgs moms i mit eget regnskab? så svarer det til at jeg ikke har betalt moms da beløbene udligner hinanden? 

Og hvordan ville det se ud hvis jeg tog løn for at samle produktet? Så ville min fortjeneste blive mindre, og dermed også de momspligtige beløb - det kan jeg ikke få til at give mening?  

På forhånd tak
Vh.
Kåre 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46689
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kaades:
Jeg køber varer for 500 kr ex. moms i et land uden for EU. Da vi er momsregistrerede skal vi ikke betale momsen ved indførsel, men skrive beløbet med moms i regnskabbet. dvs. 625 kroner for varer. så nu kan jeg få 125,- tilbage i moms?

du skriver udgiften som 500 kr på konto for køb uden for EU - og så bogføres 500 kr udgift og samme 125 kr som importmoms og under købsmoms

Kaades:
Nu sælger jeg så varen til et andet firma for 1000 kr ex moms.

Du lægger jo moms på så og sælger den for 1.250 kr med moms og nu har du så 1000 kr salg og 500 kr køb = 500 kr fortjeneste

Du skal slet ikke tænke i moms når du regner fortjeneste

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)