Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændring af NY virksomhed fra enkeltmandsvirksomhed til ApS

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 18
Indlæg ialt: 4
Fra  Tipsteren Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Min virksomhed er endnu ikke kommet helt op og stå (mangler betalingsløsning, men dette er underordnet), men jeg oprettede den selvfølgelig i CVR-registret for en måneds tid siden. Problemet er, at jeg nu har fået en kompagnon, som gerne vil have 50% af virksomheden. Hvordan dælen skal jeg ordne dette?

Er selskabsdokumenter osv. nødvendigt?

Jeg har pt. udelukkende hjemmesiden af værdi, så det er ret nemt at give et skøn over materiel værdi, da det blot er prisen på denne - men hvordan er det nemmest at ændre virksomheden?

Hilsen Sako

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror du nemmest lukker den personlige virksomhed som ikke lyder til at have købt aktiver ud over den hjemmeside og ikke har goodwill
Du kan så sælge _ fra den virksomhed - til et nyt selskab _ ApS eller IVS eller til personlig virksomhed for 2 (lidt ubehageligt med solidarisk hæftelse) til præcis de omkostninger du kan dokumentere - hverken mere eller mindre - med moms hvis det ikke overtages en fuld aktivitet eller uden hvis der gør (og så skal det special indberettes)
Du lukker så ved at sætte kryds i har startet virksomhed og så har lukket virksomhed - da du skal udfylde resultat (formentlig jo 0) og redegøre for aktiver du har købt og deres evt moms. Har du selv lavet hjemmesiden og ikke betalt noget eksternt  så er også det bare et 0

At omdanne til ApS vil nok ikke give mening her pris og skattemæssigt

Læs om at lukke - og ja det er jo lidt besværligt men du har jo selv valgt at stifte og så evt lukke. Du kan teoretisk set også vælge at beholde din enkeltmands ved siden af det andet ApS, IVS eller I/S men skal nok betale for bank i begge så og huske 0 indberetninger

I stifter så selskabet sammen - ApS, IVS eller I/S - jeg ville vælge ApS eller IVS og her er en del punkter at huske for dette - mindst flueben i alle disse 12 som husket for ikke at få problem OG I kan også med fordel læse STARTUP som har stiftelse af selskab - lov - ejeraftale (super vigtig for jer uanset hvad), skat, moms og en hel masse andet vigtigt iværksætter stof i letlæst form som e-bog eller hardcover rigtig bog http://startup-linkguide.blogspot.dk/2016/04/start-up-den-komplette-ivrkstter-bog.html 

så vil I være godt med - god vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)