Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Guleplade firmabil med betalt moms?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jan 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Først vil jeg lige sige at jeg syntes det er kanon flot at der sidder nogle som orker besvare alle vores spørgsmål. En stor tak.Geeked
Og så til spørgsmålet...

Jeg har et ApS og skal ny bruge en servicevogn. En bekendt viste mig i dag en Honda FR-V med tre sæder og da jeg har kone og søn og
en gammel møg spand af en bil i privatregi, ville det være oplagt at betale momsen så den kunne benytte til også at hente og bringe i min søn/kone m.v.

MEN hvordan er det nu med reglerne?. Jeg har kigget lidt på feks. bilbasen og man kan købe dem fra 160000 og op plus moms.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Jan 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:35

Hej.

Det er rimelig enkelt, når du har købt bilen lader du bare være med at trække momsen fra når du bogføre den, og så skal du meddele skat at du har fri bil, og så vurdere de ud fra bilen værdi hvor meget du skal beskattes for den fri bil.

mvh

Daniel

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 01:05

Formentlig er det sådan ja, men måske ikke så enkelt. Hvis du kan få bilen ind under en "specialindrettet varevogn som er uegnet til privat kørsel" kan du undgå fri bil beskatning med de satser som vi kender, og i stedet få en kilometerbeskatning. Momsmæssigt er det ikke legalt at stoppe op på vejen for private ærinder, for at hente børn mv. og derfor er du nødt til at betale momsen. Skattemæssigt anerkendes det derimod når det sker i tilknytning til erhvervsmæssig kørsel og privat kørsel iøvrigt beskattes kun i det omfang det er udover 1000 km. årligt.

Men man kan iøvrigt roligt regne med at reglerne bliver lavet om så Skat og moms bliver harmoniseret. Jeg ville nok vente hvis det var mig. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 22. Jan 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:34

Hej Bent og Daniel

Tak for den hurtige respons.

Tja.. måske er det mest fornuftigt at købe en brugt sportsvan eller lign.

Mvh

Jesper

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)