Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nemmeste bogføring?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. May 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg står lidt med en håbløshed lige nu, da min revisor melder fra, fordi hun ikke længere har tid.

Jeg har haft hende siden januar, og har endnu ikke fået en dyt ud af det, andet en bekymring og en masse besvær, fordi hun mener tingene skal gøres helt anderledes end jeg troede de skulle.
Jeg har tænkt, ja okay. Det var mig, der var gal på den, og hun må have styr på det...

Jeg har ca. 100-110 billag om måneden.
Dette siger hun nu, tager hende 3-4 timer pr uge at bogføre! Kan det virkelig være rigtigt? Det vil sige jeg kommer til at skylde hende 5-6000 kr om måneden!!!!
Det er hele mit overskud lige nu! Jeg er i chok!

Jeg skal derudover også betale til det regnskabsprogram hun bruger... jeg kan ikke selv finde ud af programmet, og kan ikke se, hvad der er hun har lavet indtil videre derinde. 


Hvad pokker gør I andre???

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Først var det vel godt med en klar aftale fra start - og dernæst hvis hun siger hun ikke har tid mere - og du ikke har fået noget ud af det, ja så kunne det da tyde på der ikke er bogført en masse - og at du så ikke har betalt noget endnu. Her står du jo lidt dumt, hvis bogholderen har alle dine bilag, men ellers kan du jo få andre til at bogføre dem

At hun siger ting skal gøre anderledes end dig, kunne meget vel være hende der har ret og dig der ikke kender bogføring

At 110 bilag skal tage 3-4 timer er nok en del, men det afhænger jo meget af i hvilken orden de er - om du f.eks har skrevet hvad de forskellige ting er, har du spist, med hvem - hvad er de ting der står på bilagene, hvis ikke det klart fremgår. Så er der også spørgsmålet om hun også står for betalinger i banken osv, for så kan det som godt passe tidsmæssigt med 33 bilag i timen eller 2 minutter per bilag - lyder realistisk nok

Derimod skal 3-4 timer jo aldrig koste 5000 kr. En bogholder skal generelt ligge mellem 280-450 kr i timen (+ moms som jo ikke er en udgift) så det skal vel ramme noget med 1500 kr normalt per måned. Hvis de 5000 er for jan til slut marts - så er det nærmere i alle fald - og inkluderer måske så regnskabsprogrammet

Du skulle vel fra starten have besluttet, om HUN skulle lægge regnskabsprogram til, eller om du selv ville købe et og give hende adgang og køre bogføring i dit program. Det ville have været klogere og du ville så også selv have haft adgang til det. Jeg kender dog bogholdere, der ikke er begejstrede for, at de som de bogfører for, selv kan andet end at SE bogføringen men ikke selv bogføre til om. Det er forståeligt nok fordi det måske kan give diskussion om "hvem gjorde hvad"

Du må bare nu finde en anden bogholder i alle fald. Du kan søge www.agera.dk efter en - specificer firmaform og antal bilag og få lidt tilbud og med den gamle bogholder, så må du jo nok forhandle så godt du kan og så få alt udleveret - også en fil fra hendes regnskabsprogram til indlæsning af den nye bogholder

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder lidt, som om, der ikke er forventningsafstemt. Revisoren har måske fået det indtryk, at hun bare SKULLE være revisor - og ikke bogholder.

Ja, hvis hun skal bruge 12-16 timer om måneden på at føre dine bilag, er det nok ikke helt hen i skoven med ca. 5000.

Det undrer mig så at du kan have så mange bilag - og så ikke have et større overskud om måneden, men ok. Det er jo dit eget valg.

Jeg har ca. samme antal bilag og vi betalte en bogholder for at lære mig at lave den daglige bogføring selv og så kigger revisoren bare på det et par gange om året. Det betaler vi så 8-10.000 for om året.

Tilmeldt 14. May 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak...

Der er nok meget, jeg nu skal overveje...
De 3-4 timer hun siger, hun bruger er pr UGE... Dermed skal hun bruge op til 16 timer om måneden på de 110 billag jeg har.
Det er sådan set bare fakturaer fra mine salg og de få køb jeg har. Jeg har ikke noget videre avanceret, og troede derfor det var ret ligetil.
Vi startede med at aftale, jeg sendte alle billag hver den 1. i måneden og så skulle hun have tallene klar senest et par dage efter... men det skete ligesom aldrig, og det hun har tastet ind, kan jeg ikke se... kan se en resultat opgørelse med lidt tal, kun fra januar. 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Perletossen:
De 3-4 timer hun siger, hun bruger er pr UGE... Dermed skal hun bruge op til 16 timer om måneden på de 110 billag jeg har.

Altså, jeg bruger nok også det antal timer på det, men jeg er selvfølgelig heller ikke revisor eller bogholder.

Muligvis er jeg ret omstændelig og detaljeorienteret når jeg bogfører og det er derfor, det tager mig ret lang tid.

Tilmeldt 14. May 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en faktura for hvert salg... er det forkert? Det er ca. gennemsnitlig 300 kr. pr. ordre. 
Min omsætning ligger på omkring 35.000 - 40.000 om måneden ex moms. - avancen er dog ikke så høj, derfor ikke et stort overskud.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Perletossen:
De 3-4 timer hun siger, hun bruger er pr UGE... Dermed skal hun bruge op til 16 timer om måneden på de 110 billag jeg har.
ja det er så 8-9 minutter per bilag og det tyder ikke på stor effektivitet med mindre det er noget totalt rod hun modtager og hun hver gang skal overføre penge og andet - 
Har hun alle dine bilag og du ikke har kopi eller kan genskabe, så sidder du jo lidt i saksen når I ikke har haft forhåndsaftale - så må du jo afslutte hende - kræve specificeret regnskab eller alle bilag retur inden du betaler og så ikke sende hende flere

Du kan i alle fald godt sige hende, at 8-9 minutter per bilag må regnes for meget langsom bogføring under alle normale omstændigheder - ikke acceptabelt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Perletossen:

Jeg har en faktura for hvert salg... er det forkert? Det er ca. gennemsnitlig 300 kr. pr. ordre. 
Min omsætning ligger på omkring 35.000 - 40.000 om måneden ex moms. - avancen er dog ikke så høj, derfor ikke et stort overskud.

nej det er korrekt men normal vil man jo lave fakturaen i et regnskabsprogram og så bogføres den jo helt "af sig selv"

Det er klart det kan tage tid for bogholderen hvis hun får nogle fakturaer bare - i words eller hvad det kunne være - og nu skal oprette kunden hver gang med navn og adresse i kreditor kartotek og bogføre hver - det øger klart tidsforbruget - og lidt samme hvis hun så kun kan kende betalinger ved at HUN skal sidde med et bankudtog (måske uden selv at kunne logge i banken) og finde de enkelte som måske betaler uden tydelig identifikation osv - 

Hun burde dog sige til dig hvad du skulle, for at det blev effektivt - formentlig givet selv have regnskabsprogrammet og fakturere i det og er det en webshop - noget integration mellem køb/faktura osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)