Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvangivelse - udenlandsk selskab & crowdfunding

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Feb 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Dette år skal jeg selvangive min årsopgørelse. Det er muligvis fordi jeg etablerede en virksomhed i et andet EU land (selskabform som ApS her i Danmark). Virksomheden giver overskud, men jeg har ikke fået personlig indkomst endnu. Jeg modtager ikke løn, og har ikke betalt udbytte. Skal jeg skrive det på min årsopgørelsen og hvordan?

Jeg har også investeret et lille beløb på en udenlandsk P2P-lån side, og modtager renteindtægter. Er der nogle særlige regler om crowdfundinginvesteringer? Skal skatten betales når renteindtægter bliver betalt til min crowdfunding-konto, eller først når jeg udbetaler dem til min bankkonto?

På forhånd tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tør ikke sige hvorfor du har udvidet selvangivelse her - men sikkert som du siger det udenlandske hvor skal jo ikke ved om du fik løn - udbytte eller andet - jeg mener der er særlige rubrikker og tilmed sær blanket for udenlandsk indkomst

Crowdfunding - her er du skattepligtig af beløbet - selv beløbet der er fundet - for de almindligste former for crowdfunding http://johnhannover.blogspot.dk/2015/10/crowdfunding.html  og evt rente når beløbet står på en konto der tilhører dig - uanset det er din bankkonto - crowdfunding konto - paypal konto eller andet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)