Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger råd vedr. arbejde i andet EU land

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

 

Jeg har planer om at arbejde i andet EU land i min vens virksomhed. Jeg kommer ikke til at være bosat i Danmark, men får mig en adresse i det land jeg arbejder i. Jeg vil derfor opholde mig det meste af året udenfor Danmark. Jeg vil få tildelt opgaver fra en dansk virksomhed, som udelukkende arbejder med danske kunder. Disse opgaver udfører jeg igennem min vens virksomhed, som så efterfølgende fakturerer virksomheden i Danmark.

Jeg kommer til at lave nogle småopgaver for virksomheden udenfor for Danmark, som ikke er relaterede til de opgaver jeg laver for de danske kunder. Aftalen mellem mig og virksomheden udenfor Danmark går på at jeg får en 100% udbetaling for det arbejde jeg laver for de danske kunder, så en form for freelance kontrakt skal det vil forstås som? Grunden til at jeg skriver, er fordi at jeg er i tvivl omkring reglerne ift. skat og nysgerrig efter hvilken opsætning det er klogest at gå efter.

 

Skal der betales skat i Danmark af de penge jeg tjener udenfor Danmark, eller kun beskattes i det land jeg er bosat i det meste af året?

Er det bedst at de udbetalinger der kommer til mig fra den virksomhed, der er lokaliseret udenfor Danmark foregå til en dansk konto eller til en konto i det land jeg er bosat i?

 

Tak fordi i gad at læse og håber at der sidder nogen derude i en lignende situation.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt skal du betale skat i det land, hvor du har din indkomst (ikke hvor du bor), men uden at kende til hvilket land det drejer som om, er det praktisk umuligt at svare på, hvad der bedst kan betale sig.

Tilmeldt 19. Mar 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for besvarelsen. Det er i Rumænien jeg skal arbejde i.

Tilmeldt 13. Oct 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du opgiver din danske bopæl, er du som udgangspunkt ikke længere fuld skattepligtig til Danmark. Men husk på, der skal være tale om de reelle forhold. Det ikke nok at flytte sin adresse til udlandet, idet der også er en række andre forhold som gør sig gældende. Eksempelvis, hvis du er gift og har børn, er det også nogle forhold som spiler ind.

Du kan godt ende med at være begrænset skattepligtig af den indkomst du modtager fra den danske virksomhed, men det er svært at sige. Det bedste vil være at få en revisor til at gennemgå forholdet eller indhente et bindene svar fra SKAT. Det vil være mit bedste bud på en løsning Smile

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)