Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsrapport i selskab med fravalg af revision

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København N
Tilmeldt 9. Aug 12
Indlæg ialt: 44
Fra  CT Invest Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,


Jeg har et selskab, som jeg ikke bruger og bliver opmærksom på, at der skal laves årsrapport/årsregnskab inden længe. Jeg bruger ikke selskabet og der er kun kommet 125.000 kr. ind som med det samme er videreinvesteret. Ellers står der bare 0 kr. på kontoen, og det har der hele tiden gjort.

Jeg vil ikke bruge mange penge på en revisor til at lave en årsrapport - men omvendt aner jeg heller ikke noget om det her.

Er der en der har en god idé eller kender en som kan hjælpe?


Hilsen
Christopher

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Christopher Tranæs:
Er der en der har en god idé eller kender en som kan hjælpe?

Prøv Amino'en TJ Regnskab

Tilmeldt 22. Oct 17
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænker det basalt handler om at opskrive egenkapitalen med 125.000kr,

og sætte tilsvarende 125.000 kr. på aktivsiden under de investeringer du har lavet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må lige forklare - hvad betyder "kommet 125.000 kr ind" Hvis det er den egenkapital du har stiftet et selskab med og den så er investeret i et eller andet af værdi, ja så vil det jo være en post kredit bank (hvor pengene gik ud) og debet den værdi der købt i stedet - Men jeg ville nu nok lige betale en for at tage sig af årsrapport - Pytonrap foreslog Thomas som du kan kontakte her 

http://tjregnskabsservice.dk/  han er givet god nok og ikke dyr - hils ham

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København N
Tilmeldt 9. Aug 12
Indlæg ialt: 44
Fra  CT Invest Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Selskabet jeg har er et holding selskab, som ejede et andet selskab som jeg havde. Da jeg lukkede det andet selskab overførtes beløbet til mit holdingselskab og derefter har jeg investeret det. Der er betalt skat af pengene i det andet selskab og der er ingen forpligtelser. Så jeg skal jo ikke betale skat af dem igen bare fordi de er kommet over i et andet selskab.  

Fra København N
Tilmeldt 9. Aug 12
Indlæg ialt: 44
Fra  CT Invest Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Christopher Tranæs:

Selskabet jeg har er et holding selskab, som ejede et andet selskab som jeg havde. Da jeg lukkede det andet selskab overførtes beløbet til mit holdingselskab og derefter har jeg investeret det. Der er betalt skat af pengene i det andet selskab og der er ingen forpligtelser. Så jeg skal jo ikke betale skat af dem igen bare fordi de er kommet over i et andet selskab.  

Nej det skal du jo så ikke - men så er der jo givet også lavet et regnskab da du lukkede det andet selskab og overførte - f.eks. via en fusion - - eller om det var udbytte eller hvad det var. Du har jo ikke bare lukket et selskab og så overført hvad der var - der må jo så være lukket ved erklæring og vel via en fussion for at pengene sådan bare overførtes - Dermed er bogføring af beløbet vel overstået ved fusionen eller udbytte (som så er angivet) og ikke noget nyt? Jeg tror du kan få hjælp til at se det igennem for små penge - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)