Vi har efter oprydning en meget stor mængde tøj, sko, smykker etc vi skal af med. Det er gode, dyre og (for det meste) ubrugte ting, det meste stadig med (pris)mærker. Det sælges hurtigt gennem fysiske vintage butikker, men vi får minimale kroner ind på den måde. Vi vil gerne lave vores egen vintage webshop, det kunne være fedt med input/kommentarer på følgende:
1. Er der (juridisk) noget i vejen for, at sælge sit private tøj, til sin egen virksomhed? Tanken er (som de fleste andre vintage shops at have tøjet i kommission).
2. Er der regler for hvordan man må afregne overfor sig selv? Jeg mener når man har solgt varen i webshoppen, til fx kr 1000. Må man da fx afregne 80% til privaten. Altså 800 overføres til priv (skattefrit?). Mens de 200 bliver i aps’et?
3. Vi vil gerne i gang... nu! Har derfor kigget på webshop-in-a-box (så at sige) fra Scannet, Dandomain, one. Men er kommet frem til at jeg kommer til at miste forstanden i de låste og begrænsede universer. Det må blive woocommerce - men hvilket theme sparker rumpe? Design er smag, og det samme gælder til dels for funktionalitet. Men hvis det bare skal FUNKE, er der da nogen der har erfaringer med themes (udi samme kategori... tøj webshop med mange varer) der bare virker?
4. Hvem kan lave konge SEO i lille målestok for et lille foretagende som beskrevet?
5. Diverse? Nogen der har noget andet væsentligt at sige? :-)
1 - nej men skat vil være nøje med, at det ikke er købt til mere end det kunne indbringe andre steder (købs andre steder - givet som brugt)
2 Du må lave en liste over det- og som sagt skal du ikke regne med skat vil godkende en vurdering på 80% ved salg fra dig privat og dermed fradrag for 80% men der er ikke en facitliste
3 Jeg ville mene, hvis du har købt så meget, at du nu kan åbne en shop med det - vil du ved for høj pris fra dig selv til firmaet meget let risikere skattepligt selv. Solgte du privat indbo privat ville det ikke opstå, men har du så meget - med prismærker, at du kan åbne en shop med det- så vil det ligne indkøb med handel for øje, og så vil der måske skulle vises oprindelige kvitteringer - men så også mulighed for at det er grundlaget for indkøbsprisen hvis det er sprit nyt osv
Det er meget sandsynligt skat vil undre sig over du har sådanne mængder nyt med mærker på, at du kan åbne en shop på den basis tror jeg
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Som jeg forstår dine input, så er ideen gangbar, hvis jeg kan redegøre for, at der reelt er tale om indbo? Samt at jeg nok skal praktisere en anden fordelingsnøgle end de nævnte 80/20 - eksempelvis 50/50 som er den seneste deal vi har lavet med en fysisk vintage butik...?
Som jeg forstår dine input, så er ideen gangbar, hvis jeg kan redegøre for, at der reelt er tale om indbo? Samt at jeg nok skal praktisere en anden fordelingsnøgle end de nævnte 80/20 - eksempelvis 50/50 som er den seneste deal vi har lavet med en fysisk vintage butik...?
Flexy.
ja sidste lyder nok mest rigtig med større mængder men generelt ja - og super hvis I har noget materiale der viser de giver 50% f.eks som underlag hvis skat spørger - god vind med det
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER