Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af leverandørfaktura fra 2017

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Oct 17
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan gør jeg med en leverandør faktura som er udstedt i december 2017, som ikke er bogført i 2017. Jeg står og skal betale den nu.

Ham som jeg har fået hjælp til at bogføre i 2017, har bogført kreditorerne direkte som  debet varekøb og kredit banken, idet han har betalt dem løbende, som jeg har afleveret fakturaerne til ham.

Hvad gør jeg nu ? Jeg har oprettet alle mine kreditorer i kreditormodulet, så jeg bedre har overblik over disse. Men hvordan bogfører jeg nu et par fakturaer (mindre beløb, som ikke vil påvirke mit regnskab), disse fakturaer har datoerne i december 2017.

Skal jeg bogføre dem som f.eks. den 1. januar 2018 over kreditormodulet ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke helt forstået hvad du skriver måske Hvis du har en faktura udstedt i 2017 så skal den jo bogføres i 2017 regnskabet først og fremmest. Som debet varekøb - kredit udestående til leverandøren, så du har moms og udgift med i 2017

Når du så betaler - så debet leverandørkontoen og kredit bank - De skal med i 2017 med moms og udgift

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Oct 17
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

jeg er helt med på hvordan leverandør faktura bogføres over kreditormodul mm.. Mit problem er, at jeg sidder med et par fakturaer udstedt i 2017, som ikke er kommet med i 2017 regnskabet, så vil jeg høre hvad I vil gøre i mit tilfælde, hvordan I vil bogføre denne faktura, som er udstedt i 2017 men ikke bogført i 2017. 2017 regnskabet er lukket !

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Som John Hannover skriver - ikke helt forstået!

Nu skal jeg ikke virke "SUR", men lige en indskudt: Du vidste jo, at du havde købt de varer/ydelser, hvor faktura manglede, i 2017?.

Hvis regnskabet er afsluttet/lukket, så skulle du have rykket for faktura. Varekøb er foretaget i 2017 (4. kvartal), hvad med moms? Den bliver jo også forkert?

Det er også underligt, at en faktura (2017) først modtages nu.

Bare lige en indskudt. John Hannover eller andre har måske mere.

Tilmeldt 9. Oct 17
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må altså undskylde, men jeg skriver for at finde ud af, hvordan jeg kan rette fejlen ikke for at få bekræftet, at fremgangsmåden er forkert.

Så med mindre I kan bidrage med, hvordan I vil rette fejlen, behøver I ikke skrive andet.

Personen, som har hjulpet mig med bogføringen, er her ikke mere, jeg har selv overtaget. Jeg kører mine leverandørfaktura via kreditormodulet og har overblik over hver leverandør og kan dernæst også afstemme kreditorerne hver måned.

Det er mindre beløb, men jeg var nysgerrig for at høre, nogen som har mere erfaring, hvordan du/I vil bogføre fakturaen.

Hvad momsen angår, skal momsen bare stemme og jeg kan også lave en regulering.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

VibekeSand1:

Hej John,

jeg er helt med på hvordan leverandør faktura bogføres over kreditormodul mm.. Mit problem er, at jeg sidder med et par fakturaer udstedt i 2017, som ikke er kommet med i 2017 regnskabet, så vil jeg høre hvad I vil gøre i mit tilfælde, hvordan I vil bogføre denne faktura, som er udstedt i 2017 men ikke bogført i 2017. 2017 regnskabet er lukket !

efterpostere i 2017 regnskabet - Er det småbeløb ville man nok tage det hele i 2018 (og ved mindre beløb ville skat nok heller ikke himle op) men det korrekte - hvis det er bare lidt større beløb og moms - er at åbne 2017 (efterpostere) da moms og udgift hører til 2017 og ikke til 2018 som alene har med betalingen i bank at gøre

Hvis du ikke vil åbne 2017 (måske fordi du ikke ved hvordan) så er der jo kun/blot at tage det i 2018 men det bliver det jo ikke korrekt af (med mindre det er småbeløb hvor det som nævnt kan være lidt ligemeget)
I lille personlig virksomhed hvor det er let at tilføre 2017 og lave moms efterregulering er det enkelt, driver du selskab og har indsendt årsrapport - så giver det meget sig selv at tage i 2018 bare

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Oct 17
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for det fine svar John. Det er mindre beløb, et par leverandørfakturaer til i alt ca. 1500 kr.

Hilsen

Vibeke

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)