Konverteringsoptimering (opkald fra website) - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino
 

Køb et Amino Sponsorlink

 

Nye ekspertblog-indlæg
om  E-handel, Internet & Online marketing

Læs flere ekspertindlæg
 

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Google Adwords & andre PPC marketing programmer "

 

Konverteringsoptimering (opkald fra website)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
Amino-karma 12
Tilmeldt 19. feb 06
Indlæg ialt: 3


Fra 1dataplan
Skrevet 08-03-2018 kl. 16:48

Hej iværksættere.

Jeg er interesseret i at analysere konverteringer til mit site www.personalsupporter.com vha. Adwords "opkald fra website" (calls from website). Denne funktion  benytter Adwords viderestillingsnumre til at måle en konvertering (når en kunde ringer). 

Jeg kan se antallet af konverteringerne under "Tools billing setting" -> conversions -> "opkald fra website" (f.eks. tallet "5"), men kan man få yderligere info? F.eks. hvilket keyword eller ad som endte med dette kunde-kald?

Mvh

Peter

Amino-karma 85
Fra Aalborg
Tilmeldt 18. jan 18
Indlæg ialt: 25

Kasper
Fra Ordkild
Skrevet 08-03-2018 kl. 18:02

Jeg ved ikke alverdens om det. Så jeg håber ikke, at jeg spilder din tid og skriver noget, du allerede ved her.

Men man kan få et custom telefonnummer ind på kontaktsiden, så din konvertering kan trackes. Det har min AdWords-gut i hvert fald gjort for mig, så han kan følge, hvad der fungerer :)

Amino-karma 85
Fra Aalborg
Tilmeldt 18. jan 18
Indlæg ialt: 25

Kasper
Fra Ordkild
Skrevet 08-03-2018 kl. 18:03

Med det mener jeg altså et unikt telefonnummer (eller en række forskellige numre), som ændres fra gang til gang.

Amino-karma 1.803
Tilmeldt 25. dec 06
Indlæg ialt: 396

mbsp
Fra NDXmedia
Skrevet 22-03-2018 kl. 19:30

Hej Peter

Gå til "Værktøjer" i det gamle interface -> konverteringer

Herefter kan du gå ind i hver konvertering - kontroller at den står til "inkluder i konverteringer"

Står den til "inkluder i konverteringer" er det bare at tilføje en kolonne i fx kampagne oversigten med "konverteringer" og så kan du se det på kampagneniveau - tilføj samme kolonne på søgeordsniveau og du vil se hvilket søgeord, der har genereret konverteringen.

Bruger du mange penge på AdWords, er det bedst at bruge et 3parts program til call tracking - så kan du også give hver brugersession unikke numre når de besøger din side.

Sidst jeg kiggede på Google Call Tracking, stoppede deres tracking ved klikket på AdWords annoncen - dermed går man glip af en del data.

Det er kun med akutte ting, man konverterer direkte fra annoncen - IT support er lidt mere komplekst end en kloakmester:).

Et godt bud på 3 parts call tracking er disse - men det kræver selvfølgelig man kan sætte mål op i Google Analytics samt betale for 3 parten:

https://call-tracking.dk/

God aften.

Leger med  affiliate på Tilhusoghave.dk.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)

RSS-feed
 
E-handel, Internet & Online marketing er venligst sponseret af:

Google Adwords & andre PPC marketing programmer
Besøg vores andre hjemmesider :