Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tvunget navneskift - Må vi redirecte?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jul 15
Indlæg ialt: 106
Fra  entremobel.dk Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Mine forældre driver en lille webshop hvorfra de sælger deres egenproducerede varer.

For noget tid siden blev de kontaktet af et større firma om at deres navn lå for tæt op ad deres, og de ville have vi skulle skifte. 

Da advokaten mente det kunne gå begge veje i en evt. retssag, valgte vi at skifte navn bare for at få det lukket og komme videre.

Jeg hjælper dem så, og sætter en helt ny hjemmeside op, og får skiftet navn overalt vi nu kan, og så omdirigerer jeg trafikken fra det gamle domæne til det nye.

Nu får de så en ny mail, hvor de mener at vi ikke må bruge det gamle domæne til at lede trafik over på det nye, og vi skal kontakte Google for at få det fjernet helt fra indeksering. 

Så er mit spørgsmål: kan de godt tvinge os til det? Jeg aner intet om lovgivningen på dette område, men vil da ikke bare makke ret hvis de ikke kan gøre det.

Kan se at Google har fundet ud af navneskiftet efter vi har meldt det i search console, men efter lidt søgninger kan jeg se det ikke er alt endnu den har fanget. Det bliver selvfølgelig unødvendigt at redirecte på et tidspunkt, men vil godt nok være led ved at skulle slå det fra når det kun har kørt sådan i 2 ugers tid :/

- Patrick

Fra Fyn
Tilmeldt 22. Feb 17
Indlæg ialt: 174
Fra  Klint WebDesign Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis der er lavet redirect 301 på alle URL'ere, fortæller det netop Googles bot, at siden er flyttet. Derfor er det vigtigt at kontrollere hvert eneste søgeresultat. Det gøres lettest ved  at skrive

site:gammeldomæne.dk

i søgefeltet. Så vises alle de sider, som findes i indekseringen for det pågældende domæne.

Jeg ville svare, at det er en langsommelig og bureaukratisk proces, at få Google til at fjerne nogle søgeresultater.

Og at redirect 301 - fortæller søgemaskinerne at der er permanent, efter Jeres overbevisning er den hurtigste måde at få de gamle søgeresultater væk fra indekseringen.

Spørg også Jeres advokat til råds igen.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)