Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adword kontra SEO - Hvor skal jeg lægge mine penge?

Side 1 ud af 5 (42 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 1. Mar 18
Indlæg ialt: 41
Fra  ID'et v/Morten Lund Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et en-mandsfirma, hvor jeg er terapeut. Jeg har været i gang som 100 % selvstændig i 1 år nu.
Jeg har nogenlunde gang i forretningen. Jeg føler at jeg skal bruge mange kræfter på at markedsføre mig på diverse socialemedier
Jeg har i starten selv lavet noget adword og det er gået ok.
Jeg har dog for nogle måneder siden hyret et firma til at lave adword.
Jeg har betalt et beløb for at de laver adword i et år. Jeg skal stadig selv betale google.
Lige nu betaler jeg vel omkring 800,-  om måneden til google.

Nu vil jeg gerne booste lidt. Min kalender er ikke helt fyldt og jeg har ikke særlig lang tidshorisont.
Min spørgsmål er så: Hvad er det bedste at investere i? Adword eller SEO ?
Skal jeg skrue op for min betaling til google på adword - ellers skal jeg bruge nogle penge for at få nogen til at lave SEO?


www.idet.dk

Jeg håber at I kan give min nogle hint og lidt info om forskellige parametre, jeg bør have med i mine overvejelser.

Mvh. Morten

ID'et v/Morten Lund, Samtaleterapi - Massageterapi
https://idet.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Adword er noget der er aktivt så længe du betaler for det.

SEO er noget der stadig er aktivt når du HAR betalt for det - kommer an på hvordan det laves naturligvis.

Det er sådan kort fortalt  som jeg opfatter det :)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lund13:
Min spørgsmål er så: Hvad er det bedste at investere i? Adword eller SEO ?

Det bør ikke være enten eller. Hvis dine AdWords giver dig en fornuftig ROI er det bare at fortsætte med dem, men det bør ikke stoppe dig i at arbejde med SEO som på sigt kan give dig en masse "gratis" trafik.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 1. Mar 18
Indlæg ialt: 41
Fra  ID'et v/Morten Lund Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar, Niels.
Med andre ord siger du at 1000,- kr. investeret i adword kun holder en begrænset tid, mens 1000,- kr. investeret i SEO holder "evigt".
Det er en vigtig ting at tage med i mine overvejelser, tak :-)

ID'et v/Morten Lund, Samtaleterapi - Massageterapi
https://idet.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Lund13:
Med andre ord siger du at 1000,- kr. investeret i adword kun holder en begrænset tid, mens 1000,- kr. investeret i SEO holder "evigt".
Det er en vigtig ting at tage med i mine overvejelser, tak :-)

Nu er jeg ikke ekspert på området men har for nogle år siden fulgt meget med. Men ja... det er det jeg mener.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 1. Mar 18
Indlæg ialt: 41
Fra  ID'et v/Morten Lund Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, Nicolai.
Jeg kan godt følge dig i din "både og" tilgang.
Altså hvis jeg vil investere 1000,- mere om måneden i markedsføring, så skal jeg investere 500,- mere i adword og 500,- i SEO.

ID'et v/Morten Lund, Samtaleterapi - Massageterapi
https://idet.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lund13:
Jeg håber at I kan give min nogle hint og lidt info om forskellige parametre, jeg bør have med i mine overvejelser.

Brug evt. AdWords til at finde ud af hvilke søgeord der er bedst for din virksomhed og invester så penge i SEO på disse. Du har sikkert allerede noget data du kan bruge.

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Fra Silkeborg
Tilmeldt 1. Mar 18
Indlæg ialt: 41
Fra  ID'et v/Morten Lund Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders.
Tak for dit svar.
Det er et rigtig godt hint. Med andre ord vil du bruge viden fra Adword til at investere i SEO.
Mange tak :-)

ID'et v/Morten Lund, Samtaleterapi - Massageterapi
https://idet.dk

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

For mig at se er det ret simpelt. Så længe du tjener mere pr. klik fra AdWords end du betaler, er det bare med at skrue så højt op som muligt. Med AdWords får du jo resultater med det samme.

Søgemaskineoptimering er en langsigtet strategi og dine resultater er især afhængig af hvor meget konkurrence der er på dine søgeord. At optimere til lokale søgninger kan derfor kun anbefales (din by / område + dine primære søgeord).

I starten er der meget arbejde med søgemaskineoptimering. Efterfølgende skal det løbende vedligholdes, da dine konkurrenter jo også løbende kan forbedre deres placeringer i Google. Det vil sige at de kan lave SEO forbedringer på deres eget site, og få flere links fra andre relevante hjemmesider.

Jeg vil anbefale dig at markedsføre din hjemmeside med både AdWords og SEO, da din trafik altid bør kommer fra flere kilder. Smile

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Jan 18
Indlæg ialt: 25
Fra  Ordkild Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvis det er noget, du vil smide penge i én gang og ikke tænke alt for meget over i fremtiden, så er SEO vejen frem. AdWords skal i højere grad passes, plejes og opsættes.

Side 1 ud af 5 (42 indlæg)