Hej Amino. Jeg har en mindre virksomhed der designer logoer, og jeg havde en lidt ærgelig oplevelse med en kunde. D. 26/2 bestiller kunden et skræddersyet logodesign fra mig. Vi går straks igang med opgaven, og leverer 1½ dag efter. Kunden har nogle ændringer/en revision, og vi gennemgår ændringerne, og leverer dagen efter. Jeg hører ikke fra kunden før i går, tirsdag d. 6/3, hvor han skriver, at han har fundet en anden til opgaven, da han synes vi var for langsomme. I mellemtiden har kunden brugt det logo vi designede, på sin hjemmeside, i testfasen af denne. Mit spørgsmål er nu, kan jeg opkræve betaling fra en sådan kunde, der løber fra en aftale, så sent i forløbet? Aftalen blev indgået skriftligt, og alt er dokumenteret gennem ordreformular og facebook beskeder. På forhånd tak for hjælpen! :-) |
Hej,
6 dage er ikke ret lang tid til logo design, så den holder slet ikke.
Jeg tolker det helt bestemt som at kunden har fået nye ideer eller også prøver de at undgå at betale for det logo.
Så jeg ville tage kontakt til kunden og prøve at finde ud af hvad der ligger bag ved.
Hvis der ikke er nogen aftale om deadline, så er jeg ret sikker på at de vil tabe en evt. sag på argumentet om for langsomme.
Det er så vigtigt at du søger for kunden får de endelige filer hvis du går efter betaling, eller har de en sag om manglende levering.