Hej Jeg har et problem med min leverandør, som jeg håber i kan give mig lidt vejledning til, i forhold til hvor jeg står rent juridisk. Jeg synes nemlig ikke at det er fair det de har gjort. Jeg har en leverandør som jeg bruger til at købe sorte vandrør fra. Min leverandør køber vandrørene fra en grossist. Det er vigtigt for mig at vandrørene har den rigtige overflade, dvs. de skal have en "pæn sort overflade", og de må ikke være sandblæste og grimme i overfladen. Jeg skrev dette til min leverandør da jeg begyndte at handle med dem, da der findes mange forskellige rør på markedet, og man kan ikke altid vide om man får sandblæste eller "pæne" rør. Nu kommer problemet. For nogle uger siden modtog jeg en forsendelse med en masse af de rør der er sandblæste som jeg ikke kan bruge. Fragtmanden havde bare stilt dem på min adresse uden en kvittering for modtagelse. Jeg havde ikke skrevet nogen steder at de måtte sættes uden kvittering. De havde også sagt at de ville ringe før levering, men det har de heller ikke gjort. Jeg skrev derfor til min leverandør at det var de forkerte rør, og at jeg ikke kunne bruge dem. Min leverandør fik dem derfor afhentet indenfor 3 hverdage, og skrev til mig at de korrekte ville blive leveret i midt febuar. Nu får jeg så af vide at rørene havde rust på sig da de kom grossiten, da de havde stået udenfor, indtil de blev afhentet indenfor de 3 hverdage. Derfor har grossisten afvist dem, og sagt at de ikke ville sende nogle nye. Min leverandør har dem nu på deres lager. Det synes jeg ikke er fair, da jeg ikke har skrevet under på noget fragtbrev, og derfor ikke har haft mulighed for at tjekke om jeg kunne bruge rørene eller ej. Hvordan vil i mene jeg står? På forhånd mange tak |
Når du modtager en mangelfuld/ fejlbehæftet vare har du pligt til at drage omsorg for vare, at lade dem stå ude i 3 dage i er ikke smart. Forstår har du ladet dem stå udenfor?
Har du prøvet at lave et forlig med din leverandør?