Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beregningsmodel til fin. privatleasing af biler?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jan 17
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der nogen der har en model til beregning af mdl. ydelse, mv. for privatleasing af biler i Danmark, ved finansiel leasing?

Jeg tænker på et Excelark eller lignende, hvor man kan justere pris, mdl. ydelse, rente, osv. og se hvad resultaterne bliver med betaling af afgift, afdrag på hovedstol på bilens pris, osv.

Der er nogle leasingselskaber der har beregnere på deres hjemmeside. Det er ikke det jeg er ude efter. Jeg er på udkig efter en matematisk model bag. Den model selskaberne bruger når de laver et tilbud til en kunde.

mvh

Erik

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 13:05

erikuldahl:

Der er nogle leasingselskaber der har beregnere på deres hjemmeside. Det er ikke det jeg er ude efter. Jeg er på udkig efter en matematisk model bag. Den model selskaberne bruger når de laver et tilbud til en kunde.

Lige den del er jo nok netop en forretningshemmelighed for det enkelte selskab og meget mere kompleks end som så, da der jo også kigges på restværdi ved udløb af kontrakten mv., som i høj grad baserer sig på forretningens egne erfaringer og forventninger til bilmarkedet.

På den rene model med beregning af ydelser, afdrag mv. kan du kigge på en alm. amortiseringstabel. Der ligger mange af disse beregnere/excel ark på nettet.

Statsautoriseret revisor - København

Fra Assens
Tilmeldt 7. Jul 13
Indlæg ialt: 161
Fra  FrontWeb - Webbureau | Hjemmesider, Webshop & Grafik Skrevet kl. 14:06
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Vi kan med en hjemmeside hjælpe.

Ps. Ring eller skriv for gratis sparring

Forsat goddag!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)