Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Følge op på en jobansøgning?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Gråsten
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man har søgt om et job, fået at vide at de ville vende tilbage snarest muligt, og man ikke har hørt noget efter en måned, ville det så være en god ide at følge op og spørge om man er i betragtning? Eller ville det virke om anmassende?

Tilmeldt 1. Feb 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej da.....Tænk på at arbejdsgivere får masser af ansøgningeer der ikke er relevante fordi a kasen forlanger der skal søges et antal job om ugen for, at få dagpenge.

Mange arbejdspladser orker ikke at give svar tilbage fordi de er ved at drukne i ansøgninger...

Når du efterfølgende henvender dig vil arbejdspladsen føle du virkelig interesserer dig for jobbet....

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville ummiddelbart sige nej, men det kommer nok an på hvilket job man søger.

og så vil jeg også sige at er der gået en måned, og du har fået at vide du ville få svar hurtigst muligt, så tror jeg at løbet er kørt for den stilling

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Nielsen:

Hvis man har søgt om et job, fået at vide at de ville vende tilbage snarest muligt, og man ikke har hørt noget efter en måned, ville det så være en god ide at følge op og spørge om man er i betragtning? Eller ville det virke om anmassende?

Du skulle have fuldt op for længe siden. Men gør det alligevel.

Du får næppe jobbet, men det er altid godt at spørge indtil hvorfor det ikke blev dig, det kan man lære meget af.

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil nok bare komme videre. Efter en måned er det for sent. Det med at spørge hvorfor man ikke blev ansat synes jeg ikke man skal, når du ikke har været til en jobsamtale. Forstil dig, hvis alle der ansøgte jobbet vil ringe til virksomheden og spørge hvorfor de ikke er blevet ansat. 

Tilmeldt 24. Jan 18
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Jeg tror desværre heller ikke, at det kan betale sig at kontakte dem efter en hel måned. Men du mister jo ikke noget ved at prøve.

Hvis de stadig ikke har fået dækket stillingen, vil det kun være til din fordel. Det er slet ikke anmassende. Når en arbejdsgiver modtager en ansøgning (de får jo bunkevis af dem), er rigtig mange af dem fra personer, der har sendt hundredevis af andre ansøgninger, og de er ikke personliggjort.

Ved at kontakte dem igen viser du, at du har stor interesse for at arbejde hos netop dem, og selv hvis de har fået dækket stillingen, så har du fået gjort dig bemærket. De vil altså huske dig, og måske kommer der en chance til senere.

Held og lykke!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)