Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Underskud 1. år, hvad med skat, kommer de efter mig.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

hej herinde.

jeg har drevet min virksomhed i det meste af 2017.

jeg har haft udgifter til indkøb af maskiner, der bruges til udlejning (popcorn osv)

jeg har et underskud på ca 22.000 har desværer ikke haft så mage udlejninger som jeg havde håbet, men regnede også med underskud 1. år da maskinerne er ret dyre, og den ene er afskrevet helt, og den anden er over grænsen på 12.300 så det bliver 25%

uden afskrivninger ville mit underskud være på ca. 11.000.

mit spørgsmål er så skal jeg regne med skat vil se mit regnskab igennem, eller er 22.000 så lille en smule at de ikke gider beskæftige sig med det, eller er det helt iorden at have underskud år 1 og måske også år 2.

har hørt hvis skat mener man ikke driver virksomheden med overskud for øje, kan de betragte en som hobby virksomhed, og dermed skal man betale ens underskud, man har fået som fredrag tilbage.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:12

Det ER i orden at have underskud - både år 1 og år 2 mm - men der er jo ingen der kan garantere, at skat ikke vil se dit regnskab, hvilket vel ikke er farligt her synes jeg.

Det er jo ikke maskiner du umiddelbart har meget glæde af privat, så den del vil jo pege på, at du søger at skabe noget overskudsgivende. Resten af de underskud på 11.000 kr er der vel heller ikke noget farligt ved regnskabsmæssigt, jeg mener - du har vel lavet korrekt varelagerregulering (eller har ikke varelager af værdi) og har vel ikke regninger af privat karakter i regnskabet, og så vil skat jo ikke gøre andet, end at konstatere at du driver erhvervsvirksomhed med popcornmaskiner til udlejning og nu en gang har de omkostninger du har, men ikke har fået gang nok i salget, hvilket skat ikke kan kritisere

De første par år vil de koncentrere sig på at se der ikke er noget privat over det - og det må være ret begrænset hvor meget man bruger popkornmaskiner til udlejning privat - og så er den ikke længere -

Det synes jeg slet ikke du skal frygte så - men koncentrere dig om at finde en måde, så du får øget salget (gør du sikkert allerede) for skat eller ikke skat, så er overskud jo målet for dig

god vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 11:24

mange tak for svar.

og helt rigtigt set af dig, der er ikke noget farligt ved det, men vil jo helst gerne undgå det, de 11.000 som er underskud er fx til køb af hjemmeside,SEO arbejde, og andre små anskaffelser og lignende.

har rettet mit lille varelager til så det der er solgt popcorn kerne, slushice koncentrat osv er reguleret.

og tak, jeg skal bare have gang i salget, så bliver det lidt sjovere.Big Smile

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2117
Skrevet kl. 14:45

Cookie - John Hannover:
Det ER i orden at have underskud - både år 1 og år 2 mm

Er der ikke noget med, at hvis det er enkeltmandsfirma, så efter 3. år skal der være overskud, eller "NUL".? Ellers er det "HOBBY"?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:35

Pythonrap:

Cookie - John Hannover:
Det ER i orden at have underskud - både år 1 og år 2 mm

Er der ikke noget med, at hvis det er enkeltmandsfirma, så efter 3. år skal der være overskud, eller "NUL".? Ellers er det "HOBBY"?

nej -ikke som lov men der er noget om, at man skal forvente en kontrol fra skat efter 3 år hvis man konstant har underskud. Kan man så stadig vise, at man er på vej mod overskud og arbejder erhversmæssigt seriøst med henblik på overskud, så kan man som godt forsætte - men det er korrekt at 3 år oftest betyder kontrol - Kan man ikke overbevise om seriøsitet erhversmæssigt med overskud for øje - så JA - så "dømmes" der hobby

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2117
Skrevet kl. 18:43

Super John

Takker for dit input.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)