hej herinde. jeg har drevet min virksomhed i det meste af 2017. jeg har haft udgifter til indkøb af maskiner, der bruges til udlejning (popcorn osv) jeg har et underskud på ca 22.000 har desværer ikke haft så mage udlejninger som jeg havde håbet, men regnede også med underskud 1. år da maskinerne er ret dyre, og den ene er afskrevet helt, og den anden er over grænsen på 12.300 så det bliver 25% uden afskrivninger ville mit underskud være på ca. 11.000. mit spørgsmål er så skal jeg regne med skat vil se mit regnskab igennem, eller er 22.000 så lille en smule at de ikke gider beskæftige sig med det, eller er det helt iorden at have underskud år 1 og måske også år 2. har hørt hvis skat mener man ikke driver virksomheden med overskud for øje, kan de betragte en som hobby virksomhed, og dermed skal man betale ens underskud, man har fået som fredrag tilbage. |
Det ER i orden at have underskud - både år 1 og år 2 mm - men der er jo ingen der kan garantere, at skat ikke vil se dit regnskab, hvilket vel ikke er farligt her synes jeg.
Det er jo ikke maskiner du umiddelbart har meget glæde af privat, så den del vil jo pege på, at du søger at skabe noget overskudsgivende. Resten af de underskud på 11.000 kr er der vel heller ikke noget farligt ved regnskabsmæssigt, jeg mener - du har vel lavet korrekt varelagerregulering (eller har ikke varelager af værdi) og har vel ikke regninger af privat karakter i regnskabet, og så vil skat jo ikke gøre andet, end at konstatere at du driver erhvervsvirksomhed med popcornmaskiner til udlejning og nu en gang har de omkostninger du har, men ikke har fået gang nok i salget, hvilket skat ikke kan kritisere
De første par år vil de koncentrere sig på at se der ikke er noget privat over det - og det må være ret begrænset hvor meget man bruger popkornmaskiner til udlejning privat - og så er den ikke længere -
Det synes jeg slet ikke du skal frygte så - men koncentrere dig om at finde en måde, så du får øget salget (gør du sikkert allerede) for skat eller ikke skat, så er overskud jo målet for dig
god vind med det
vh John Hannover