Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stor virksomhed, som er en duks i forhold til betalingsfrister?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har brug for hjælp. Jeg skriver på en artikel om små virksomheder, som må vente meget længe på pengene fra store virksomheder - altså over 60 dage eller bare langt over betalingsfristen på den lille virksomheds faktura

Men jeg mangler historien om den store (KENDTE) virksomhed, som virkelig sætter en ære i at overholde alle betalingsfrister : Følger Eu direktivet om max 60 dage og ellers bare betaler, når de skal.

Jeg håber så meget, I kan hjælpe mig. Eller eventuelt foreslå mig, hvem der kunne vide det?

På forhånd tak for al hjælp! :)

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 01:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du set kommentarerne i den anden debat, hvor du kort nævnte at du vil skrive om emnet? 

Den første virksomhed jeg tænkte på var Danske Bank, men kan godt være jeg husker forkert. Kan forestille mig at bankerne generelt er gode til at overholde betalingsfrister, da de ikke i samme grad som andre brancher har internationale kunder som trækker deres betaling lang tid ud. Problemet opstår typisk med at de store amerikanske selskaber kan være 3-4 måneder om at betale, hvilket skaber problemer for deres leverandører, som bliver nød til at gøre det samme overfor de mindre virksomheder de handler med.

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 07:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg har kigget - men uden at finde noget konkret. Interessant med bankerne! :) 

Tusind tak og god kold dag!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)