Men hvad er årsagen til du har valgt at dele den butik op i 2? Og når du når har det (formoder de kører fra samme lager osv (kan se det endda er samme telefonnr. på begge sider, så hvordan ved du egentlig hvad du skal sige når du tager den..., nå, det var en sidebemærkning), hvorfor køres der så ikke ens priser? Vælger kunderne ikke normalt den hvor produktet er billigst? Du har jo også playmobil legetøj på den store webshop. Men har ikke lige nærtjekket om alt er.
Jeg undrer mig bare over hvorfor man har lavet en specialiseret shop oven i den "store" hvis man kan sige det sådan. Giver det et større salg? Og hvis det gør vil jeg sige det er logisk når priserne jo er lavere på playmobilbutikken (hvert fald de produkter jeg har tjekket).
Det kan også lige så meget være oplæg til en generel debat, hvis ikke du ønsker at svare på lige hvorfor du har valgt som du har. Om det også er gældende i andre brancher, at det bedre kan betale sig at lave specialiserede shops? Det kunne jo også være inden for husholdningsartikler, hvor det kunne hedde Braunland for Braun produkter eller hvad ved jeg (det kræver dog nok godkendelse af brug af navnet i webshoppens navn selvfølgelig).
Et godt råd fra en som også driver flere webshops med legetøj. Jeg har aldrig fokuseret på legetøj som et enkeltstående søgeord, det er simpelthen alt for forbredt et søgeord. Kig hellere på hvilke søgeord du allerede ligger godt på og pluk dem ud du tror kan give mest omsætning til din shop og arbejde derefter målrettet med de søgeord på din liste. Hvis du sætter dig i kunden sted, ville en søgning på Legetøj alene heller ikke give meget mening, da søgemaskinen ikke kan gætte hvilke type legetøj kunden er på jagt efter.