Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vandalarm prototype

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jan 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Søger kompetencer der mod betaling, kan hjælpe med det mekaniske/elektriske, til at lave en prototype på en alarm ved for lavt vandtryk

Jeg havde forstillet mig en trykføler, der gav signal til blinkende led lys.

Jeg kan kontaktes privat på: Kristianvilhelm @ gmail.com

Fra Marielyst
Tilmeldt 30. Apr 17
Indlæg ialt: 83
Fra  Partylys.dk Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er i sig selv ikke specielt svært at måle vandtryk. Se f.eks. efter en sensor som CJMCU-5837, som meget let kan kobles til en MCU som så kan blinke en LED, eller hvad du nu ønsker.

Men så er det måske alligevel ikke så let, siden vandtrykket jo vil variere med vandforbruget. Hvis du åbner for hanen vil trykket synke, og dette må du på en eller anden måde kompensere for, når du beregner hvornår alarmen skal starte. 

Tilmeldt 7. Jan 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Mick Rasmussen,

Mange tak for svar. Alting er nemt, når bare man kan det. :)

Det behøver ikke være så teknisk, det ville være fint med en alarm der begyndte at blinke ved intet vandtryk.

Jeg havde håbet man måske kunne lave det med lidt billigere komponenter. Hvis det skulle ende ud i et færdigt produkt, bliver det ikke på nogen måde noget man kan sælge dyrt.

Mvh Kristian

Tilmeldt 16. Apr 17
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du prøvet at kontakte et VVS firma, jeg er næsten 1000% sikker på at der findes manometre med en eller anden alarm funktion indbygget. Om ikke andet findes de til CTS overvågede anlæg, så skal det bare sættes til en LED pære istedet for et alarmsystem.

Tilmeldt 7. Jan 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Estorm,

Tak for svar. Nej. Jeg har ikke taget kontakt til et vvs-firma.

Har fundet et produkt der minder lidt om det jeg kunne tænke mig

http://empeo.de/index.php?page=product&info=597

Det lyder lidt kompliceret med et CTS system. Det skal helst være noget helt lavpraktisk ala dette, måske bare lidt billigere end 1000kr

Mvh Kristian

Tilmeldt 16. Apr 17
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 04:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske kan du finde en pressostat til vand med LED lys der er billigere. Eller evt slutte en lampe til en pressostat. Men det bliver nok dyrere hvis du skal have nogen til at lave det fra bunden end bare at finde en der kan det fra starten.

Fra Marielyst
Tilmeldt 30. Apr 17
Indlæg ialt: 83
Fra  Partylys.dk Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo også bare bruge en analog vandtryksmåler og en håndfuld passive komponenter for at tænde lysdioden, når trykket falder under en hvis værdi. Med lidt volumen burde det let kunne fremstilles for under 100kr./stk. Men om dette er en særlig praktisk løsning ved jeg ikke. Det afhænger måske lidt af hvor du skal bruge alarmen, men i en almindelig bolig kan jeg forestille mig at det bliver en udfordring at måle om forskellen i vandtryk skyldes et sprængt vandrør eller at konen er igang med opvasken. 

Fra Låsby
Tilmeldt 5. Dec 12
Indlæg ialt: 87
Fra  SejLeg.dk Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det lyder som om du søger en pressostat som nævnt tidligere. De findes både med et fast tryk og som justerbar med mange trykområder. Dem du finder på det danske marked er ikke helt billige, typist fra 500-600 kr. og op. Det som du skal være opmærksom på er at at udstyr som har kontakt med drikkevand skal være VA-godkendt og det er hverken billigt eller let at få den godkendelse. Endvidere er der en ny EU norm på vej ( EN1717 ) som b.la. omhandler tilbagevækst at baktiere. 

Der findes løsning hvor man måler vandflow udenpå vandrøret, så er du fri af en VA-godkendelse og EN1717, men de løsning jeg har set er ret kostbare.

Men se om du ikke kan google dig en flow løsning, hvor der måler udenpå røret. 

Legetøj til seje piger og drenge - www.sejleg.dk

Tilmeldt 7. Jan 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar fra alle.

Fik kontakt med en venlig sjæl, der har lovet at prøve at skrue noget sammen billigt

Med venlig hilsen

Kristian Vilhelm

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Grau Andersen:
Det som du skal være opmærksom på er at at udstyr som har kontakt med drikkevand skal være VA-godkendt og det er hverken billigt eller let at få den godkendelse

Det er vist ikke længere et krav.

http://www.etadanmark.dk/da/va/hvad-er-en-va-godkendelse

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)