Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sprog til segmentering i Scannet Webshop

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker Jens

Vi skal lave en 6 grupper i dette tilfælde tror jeg, kan være jeg giver dig et kald hvis jeg har spørgsmål.

Tilmeldt 14. Aug 05
Skrevet kl. 10:14

Hej Jens

Er det korrekt at man ikke kan handle i  flere afdelingen til en indkøbskurv?

Fra Kalvehave
Tilmeldt 31. Oct 06
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 10:23

Hej Ramus...

Ja det er korrekt, det er det jeg håber lidt på at de ændrer når der kommer den nye opdatering.

Jeg kan godt følge dig at det kunne være smart at man kunne handle på tværs af butikkerne også lagde den varerne i samme indkøbskurv, men det kan desværre ikke lade sig gøre endnu.

Men omvendt, hvor mange vil i dit tilfælge både købe telefoner med og uden abonnement ???

Jens K

De venligste hilsner Jens Kristoffersen

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 10:48

Jens K:

Men omvendt, hvor mange vil i dit tilfælge både købe telefoner med og uden abonnement ???

Det har du sikkert ret i, men opsætningen med forskellige sprog forudsætter, at kunden ved, hvad han vil have, og ikke skifter mening undervejs. Og kunders veje er ofte uransaglige. Så jeg ville stadig vælge grupper - fx telefoner med abonnement, og under hver telefon ville jeg oprette relaterende produkt til den samme telefon uden abonnement. Brugen af sprog forudsætter, at kunden ved, hvad han vil have. Hvis du bruger sprog, skal du ind på hvert enkelt 'sprog' for at ekspedere ordrer.

Venlig hilsen
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 14. Aug 05
Skrevet kl. 13:19

Nu er Netget kun et eksempel på selve måden at gøre det på, men tanken er god nok. Den kunde jeg arbejder med har en række forskellige produktgrupper, som ikke som sådan har noget med hinanden at gøre og vi modtager idag ingen ordrer på tværs af grupperne i forvejen.

Hvis du har en shop med mange produkter, der henvender sig til forskellige grupper, kan den virke meget kaotisk hvis det hele ligger i en shop. Segmentering er en af de helt store buzz words indenfor marketing og et uundværligt værktøj hvis du skal gøre dette ordentligt. Du kan med sprog også skrive forskellige tekster til forskellige typer kunder f.eks. erhvervskunder har måske en meget anden indgangsvinkel til at købe et produkt end en privat har. 

Nej du er forkert på den med ekspederingen, det er kun hvis du er under produkt oprettelse/redigering du kan vælge forskellige sprog. Alle ordrene kommer ind i samme ordrestatus.  

Fra Kalvehave
Tilmeldt 31. Oct 06
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 13:34

Du har fuldstændig ret !!!

En anden ting der også er godt, er at du kan tilrette markedsføringen på de enkelte sider.
Og derudover også lave individuel søgeoptimering på de enkelte produktgrupper.

De venligste hilsner Jens Kristoffersen

Tilmeldt 14. Aug 05
Skrevet kl. 13:59
Ang. søgemaskineoptimeringsmodulet. Samme kunde er meget utilfreds med modulet og synes ikke rigtigt det gir nogen effekt. Mener faktisk de lige har opsagt modulet, da det ikke gav noget effekt. Har dog ikke sat mig meget ind i det eller spurgt til det. Men der er ret meget arbejde man selv skal gøre ik?
Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 19:17

Rasmus Toustrup:

Hej Jens

Er det korrekt at man ikke kan handle i  flere afdelingen til en indkøbskurv?

Såvidt jeg kan se, kan man sagtens lægge varer i indkøbskurv fra hver "afdeling", ihvertfald hos getnet.

Tilmeldt 14. Aug 05
Skrevet kl. 23:11

Ja, men har hørt rygter om at Netget er en special løsning, leveret af Scannet i tidernes morgen. Derfor den kan det 

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 00:22

Netget har iøvrigt også forskellige farver/udseende under forskellige sprog (se f.eks. "Erhverv")

Er der nogen der ved hvordan man laver det? Eller er det også noget hemmeligt Scannet fuskere? :-)

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)