Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsafslutning - Driftsoverskud skattefrit op i Holding

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har siddet og ordnet de sidste bilag i dag, og endelig fået det hele til at gå op i Dinero, inkl. bankafstemning. Er der nogle af jer der kan fortælle mig hvad næste skridt er, såfremt jeg gerne vil afslutte og betale skat af resultat og derefter føre overskuddet skattefrit op i holding (som ejer drift)? Især hvordan dette gøres i Dinero.

På forhånd, og igen, tusind tak for hjælpen!

God aften,

Martin 

Tilmeldt 2. Feb 16
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Køb Dinero Pro, og spørg dem i chatten (hvis de da ikke har en artikel omkring det et sted) :)

Er du også træt af dyre værkstedsregninger?

www.restec.dk - Autoreparationer | Reservedele | Service

Tilmeldt 17. Dec 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Har Dinero Pro og chatten kunne ikke hjælpe... :-(

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46437
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Først skal du have fri (beskattet resultat efter betalt selskabsskat 22%) efter årsregnskabet - og hvis det er et IVS så skal du jo først have den bundne kapital på 50.000 der kræves  inden du kan vedtage udbytte der så føres op uden yderligere skat. Skattemæssigt er det underordnet om overskud står i drift eller holding, men der kan være mange andre årsager til at flytte op - sikkerhed kreditorer og andet

Det er derfor vigtigt du først helt forstår hvad der skal til for at du kan føre udbytte op - og så er det jo generalforsamling og udbyttet vedtages på årets generalforsamling og påvirker så Egen kapital ved overskudsdisponeringen - Jeg kan ikke give dig hvilke specifikke konti du skal bruge når alt er på plads - ville mene det - når det er til holding må være en mellemregnigskonto formentlig eller der kan være en konto til "overført resultat fra tidligere år" mod konto udbytte" i status begge to?

skat betaler du så -ved sambeskatning -  holding for begge efter årsregnskab er indberettet og selskabsselvangivelse udfyldt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)