Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Karriereskift til revisor, hjælp!

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg ville høre om nogen herinde er uddannet revisor eller har kendskab til uddannelse regler ift. HD + cand.merc.aud.

Jeg arbejder inde for byggebranchen, hvor jeg kan læse HD(R), ved siden af arbejdet. Med denne uddannelse står der at jeg kan tag cand.merc.aud efter. 

Af det jeg har læst mig frem til, er at dem der tager HD(R), er revisortrainees, hvilket jeg ikke er. Har det en betydning for at komme ind i cand.merc.aud? 

Et andet spørgsmål, jeg bliver nok færdiguddannet som 31-32årig, vil jeg være for ''gammel'' i branchen? 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du gerne vil være revisor, så skift da til en revisionsvirksomhed som trainee og få erfaringen imens du læser HD/CMA

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er revisor og har taget en HD og er lige blevet færdig med aud'en. 

Jeg har læst i Aalborg og der var der krav om 2 supplerende fag for dem der havde en baggrund som HD. 

Alle kan i princippet blive optaget på aud'en forudsat de har en HD eller anden relevant baggrund. I Aalborg er der ingen krav om gennemsnit. 

Nej, du vil ikke være for gammel. Du vil være i den ældre ende, og jeg tror muligvis at de større revisionskontorer vil afvise dig (postulat) men små revisionskontorer har ofte svært ved at skaffe kvalificeret arbejdskraft så der er bestemt muligheder for dig hvis det er du du brænder for.  

Tilmeldt 10. Nov 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, tak for svaret! 

Ved du hvad startlønnen plejer at ligge på i mindre og større virksomheder?

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Startløn for HD revisor uden erfaring vil nok på mit kontor ligge på omkring 23-25. Jeg er ikke ansat i et big-4 firma. 

Tilmeldt 10. Nov 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mente nu mere med cand.merc.aud. :) 

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt mere - givetvis ikke meget.

Erfaring betyder meget i revisionsfaget. 

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har taget både en HD(R) og cand.merc.aud på CBS samt har arbejdet i et big4 revisionsselskab.

Såvidt jeg husker skulle min daværende arbejdsplads underskrive nogle dokumenter i forbindelse med HD(R) omkring at jeg arbejdede i revisionsbranchen. Ved ikke om det er et kriterie for at du kan tage den. Det bør du undersøge.

Det med ansættelse i mindre kontra store revisionsfirmaer er noget vrøvl. Der er netop mange af de mindre som ikke ansætter færdige cand.merc.aud‘er pga. lønnen i forhold til erfaringen. Lønnen kan du forvente ligger på 25-28 t.kr. i et big4 firma. Indenfor 3 år vil du nok ligge omkring 33-38 t.kr. Alle big4 ansætter en del cand.merc.auder uden erfaring og din alder er irelevant i den sammenhæng. Det vigtigste er at du har høje karakterer samt en personlighed de kan lide.  

Ligesom en anden skriver herinde, så vil jeg anbefale dig at starte i en revisionsvirksomhed, da det simpelthen gør det hele i forbindelse med uddannelse nemmere, da du kan støtte det teoretiske op med den virkelige verden.

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan indskyde, at start lønnen som trainee (i big4 i Kbh) ligger på ca. 17.000 og altså starter HD 1. del.

Det med at big4 ikke ansætter "ældre" medarbejdere kan jeg heller ikke lige nikke genkendende til. Sidste år var jeg på revision som manager på en sag, hvor de 2 "yngre medarbejdere" jeg havde med begge var ældre end mig som hhv. 1. års trainee/junior og 5. års senior assistent.

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 10. Nov 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

nikokj:
Såvidt jeg husker skulle min daværende arbejdsplads underskrive nogle dokumenter i forbindelse med HD(R) omkring at jeg arbejdede i revisionsbranchen. Ved ikke om det er et kriterie for at du kan tage den. Det bør du undersøge.

Okay, jeg fik ringet ind til CBS, og de vidste det heller ikke, og henviste til hjemmesiden, hvor der intet står. Jeg ved at man skal have 2 års erhvervserfaring for at kunne tag HD(R), hvilket jeg så har, bare ikke inde for revisor branchen. 

Det var sku' en meget lavere startløn end jeg havde forventet af uddannelsen :/ 

Den største årsag til at jeg ikke tager trainee/elev vejen, er økonomien. Det er ikke muligt for at mig at gå gennem den lange forløb på 4 år med trainee løn også kandidat efter på SU. Jeg fik regnet det frem til at tag HD 1 på 1 år og HD(R) på 1,5-2 år og derefter kandidat på 2 år. Hvilket betyder at jeg kan spare op til når jeg kun får SU som indkomst. Den anden årsag er alderen. Jeg føler mig allerede for gammel til at tag en ny uddannelse, men jeg har indset at ingeniørbranchen ikke lige er mig, og har altid haft interesse for økonomi

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)