Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holder den her i retten? Nyhedsbrev sign-up via klik

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Helsingør
Tilmeldt 11. Jun 12
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

I januar modtog jeg et nyhedsbrev fra en nogenlunde kendt iværksætter herhjemme.

Nyhedsbrevet indeholdt et affiliate-link til et webinar. Jeg klikkede på linket fordi jeg var nysgerrig og uden at jeg havde foretaget mig noget som helst andet var jeg nu auto-tilmeldt webinaret samt auto-tilmeldt nyhedsbrevet på den person der afholdte webinaret.

Der gik heller ikke mere end et par dage så begyndte de første automation-kampagner og nyhedsbreve at tikke ind fra den nye afsender jeg var blevet auto-tilmeldt via linket.

Jeg nåede at modtage 7 nyhedsbreve inden jeg fik afmeldt mig igen.

Nu er mit spørgsmål så, holder den taktik vand? Altså automatisk at tilmelde dine egne subscribers et nyt nyhedsbrev fra en anden udbyder blot ved at de klikker på et link i din kampagne?

Jeg troede egentlig at ens subscribers skulle give en eller anden form for aktivt samtykke på at de ønsker at modtage nyhedsbrevet, for eksempel ved at se en popup forinden med en tekst a la "Du er nu ved at blive tilmeldt X nyhedsbrev, klik her for at færdiggøre din tilmelding" eller lign.?

Ved Facebook lead ads kan man jo også tilmelde sig med et klik, men man får dog stadig først en bekræftelses-popup inden man tilmelder sig endeligt.

Der stod i øvrigt intet nævnt i det oprindelige nyhedsbrev om at jeg - ved at klikke på linket - ville blive automatisk tilmeldt både nyhedsbrev samt webinar.

Mvh. Lars

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)