Hej Aminoer jeg er en ung fyr på 20 år, der overvejer, at lave en en blog om kryptovaluta, som jeg finder utrolig spændende og facinerende. Meningen med bloggen er at skrive guides til hvor man kn købe kryptovaluta og henvise til exchanges. Men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal etablere virksomheden og og hvordan man går med skat og moms. jeg håber derfor der er nogen på dette forum der kan hjælpe med nogle gode råd til mig. Mine spørgsmål er følgende: 1. Hvilken virksomhedstype skal jeg vælge? Jeg har selv tænkt lidt på IVS, da jeg har forstået at man ikke her hæfter personligt, det er ikke fordi jeg vil rådgive om investeringer på nogen måde, men jeg synes det giver en sikkerhed med sådsn et IVS 2. Den måde man typisk bliver betalt ved at henvise til kryptobørser er at man får sat provisionen ind på en konto. Jeg har ikke tænkt mig at høve disse penge men lade dem stå. Men hvordan gør jeg med regnskab og moms i dette tilfælde? provisionen er jo ikke udbetalt men står på en konto. Er det først i det tilfælde at jeg vælger at få provisionen udbetalt til virksomhedens konto, at det skal med i regnskabet eller hvordan fungerer det? På forhånd mange tak hilsen Anders |
Lyder som du vil lave affilate = leve af reklame henvisninger
Du er momspligtig efter helt alm moms regler http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html og du skal føre regnskab og er helt alm skattepligtig af dit overskud - enten som personlig virksomhed eller selskab (feks IVS) men IVS koster en del i fast omk
vh John Hannover