Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbetaling af indskud

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Feb 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har nu læst lidt rundt om dette, men synes at folk ikke rigtig er enige om emnet. Ved opstart af nyt IVS har jeg indskudt en andel i en virksomhed (20% af egenkapitalen). Men nu sidder jeg og er usikker på om jeg bliver beskattet af det indskudte beløb, når jeg prøver at tage det ud igen? Det er vel i princippet tilbagebetaling af et lån til selskabet? 

Er der en herinde som kan hjælpe med ovenstående? Jeg er meget usikker..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:59

Der er forskel på at indskyde noget og lån. Når du indskyder noget kan det ikke bare hives ud igen i modsætning til lån.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46686
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:01

RainmakerDK:

Hej Amino,

Jeg har nu læst lidt rundt om dette, men synes at folk ikke rigtig er enige om emnet. Ved opstart af nyt IVS har jeg indskudt en andel i en virksomhed (20% af egenkapitalen). Men nu sidder jeg og er usikker på om jeg bliver beskattet af det indskudte beløb, når jeg prøver at tage det ud igen? Det er vel i princippet tilbagebetaling af et lån til selskabet? 

Er der en herinde som kan hjælpe med ovenstående? Jeg er meget usikker..

er det kapitalindskud kan det ikke trækkes ud . Er det lån, og det må du knageme da vide om det r eller ikke, så kan det betales ud.

du må intet hæve hvis ikke du er 100% klar på det

vh john Hannover  

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Feb 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:48

Før vi fik erhvervskonto indkøbte vi for 20.000 i varelager. Her betalte jeg 20% til en partner som betalte hele beløbet til leverandøren. Så er det vel et lån? Der er ikke tale om penge som er overført til virksomhedens konto, men penge som er brugt til vareindkøb under opstart.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46686
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:04

RainmakerDK:

Før vi fik erhvervskonto indkøbte vi for 20.000 i varelager. Her betalte jeg 20% til en partner som betalte hele beløbet til leverandøren. Så er det vel et lån? Der er ikke tale om penge som er overført til virksomhedens konto, men penge som er brugt til vareindkøb under opstart.

ja det lyder det som - men det ville vel være klogt lige at lave en lille låneaftale - og du må vel have bogført det her. Hvordan har du bogført varekøbet

Debet varekøb og så modkonto??? Kortfristet gæld til 3 part?  Og var det kort lån så uden rente men da der vel er tale om hovedaktionær, ja så med lovpligtig rente hvis det er længere varende. 

var det bare en slags udlæg og kort lån - bogført varekøb mod privat udlæg, ja så kan du tage pengene retur uden skat og uden at skulle have beregnet lovpligtig rente

Jeg synes I lyder lidt for grønne i forhold til at drive selskab sammen - så jeg tror I kan tjene penge på at bruge bare lidt på en online bogholder der kan lidt om det med skat og moms - og andre regler - for alt for mange driver selskab og ender med en masse bøvl og bod (og nej jeg er ikke en der tilbyder den slags :) ) 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)