Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Befordring og omsætning i en lille virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Feb 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen. Jeg skal til at lave regnskab og selvangivelse for min virksomhed. Jeg vil derfor lige høre om der sidder nogle som kan være lidt behjælpelige med nogle gode svar. Jeg har søgt meget i forummet, men jeg syntes ikke svarene tager hensyn til hvorvidt virksomheden er en del af VSO ordningen eller ej.

Befordring.
Som selvstændig enkeltmandsvirksomhed uden for VSO ordningen, hvordan gør man så i forhold til befordring?

Som jeg kan forstå, så kan jeg ikke udbetale kilometerpenge da jeg ikke er under VS, men kan jeg så få et kørselsfradrag på forskudsopgørelsen, eller hvordan klares dette?

300.000kr omsætning.
Jeg kan forstå at der skulle være andre forhold der skal tages i betragtning ved en omsætning på over 300.00kr. Hvad er det som adskiller sig i forhold til omsætning på under 300.000kr? Virksomheden blev stiftet med henblik på at drive lidt virksomhed ved siden af studierne og til dels hobby.

Overskud.
Min omsætning ligger lige omkring de 300.000, jeg tror endda jeg falder lige under med et par tusinde kr.
Jeg føler ikke at min omsætning er repræsentativ i forhold til mit overskud. Jeg har haft en hel del omkostninger i forbindelse med brug af vikarer, samt en masse møder hvor man er ude og spise med kunder eller samarbejdspartnere for at pleje forholdet eller opbygge en bedre relation. Min største bekymring er om jeg skal være nervøs for et lille overskud (20.000- 50.000) kontra en omsætning på 285-300.000kr. Endvidere er jeg lidt bekymret fordi jeg allerede nu ved at man omsætning vil være meget lavere i 2018 og 2019, end den var i 2017.

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 00:04

Er du overhovedet sikker på at det kan betale sig at anvende VSO for dig? 

Tror at du roder nogle forskellige ting sammen. Der findes to form for kørselrelateret fradrag/udbetalimger. 1) Befordringsfradrag mellem hjem og arbejdsplads. 2) Skattefri kørselsgodtgørelse hvor du bruger privat bil til erhvervsformål. 

Når det er en hobbyvirksomhed, som du formentlig driver hjemmefra, så kan du ikke få befordringsfradrag. Skattefri kørselsgodtgørelse er en udbetaling sammen med din ”løn” fra virksomheden samt skal dermed udgiftsføres i din virksomhed. 

Uden at være sikker mener jeg at de 300.000 kr. i omsætning er tallet for hvornår du skal oplyse regnskabsmæssige oplysninger på din selvangivelse. Det har ingen indflydelse på din skat.

Husk i øvrigt på at der er særlige skattemæssige regler for repræsentation mv.

Hvis du ikke er helt skarp i det hele, så vil jeg anbefale at tage kontakt til et mindre revisionskontor, som formentlig kan klare din selvangivelse på ingen tid. Der kan hurtigt være penge at spare, hvis du glemmer nogle ting eller får rodet rund i det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46708
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:22

Forstår ikke helt ??

Er du ikke under VSO - har du bare almindelige personlig virksomehed så kan du trække din firmakørsel efter meget nøje ført kørebog fra  uanset resultat eller andet.

https://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html  
Kun i selskabsform kræves en reel løn
Det er klart at skat altid har ret til at vurdere, om du faktisk driver din virksomhed erhvervsmæssigt med overskud for øje - eller om det alene er for kørselsfradrag  

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)