|
Hej alle sammen. Jeg skal til at lave regnskab og selvangivelse for min virksomhed. Jeg vil derfor lige høre om der sidder nogle som kan være lidt behjælpelige med nogle gode svar. Jeg har søgt meget i forummet, men jeg syntes ikke svarene tager hensyn til hvorvidt virksomheden er en del af VSO ordningen eller ej. Befordring. Som jeg kan forstå, så kan jeg ikke udbetale kilometerpenge da jeg ikke er under VS, men kan jeg så få et kørselsfradrag på forskudsopgørelsen, eller hvordan klares dette? 300.000kr omsætning. Overskud. |
Er du overhovedet sikker på at det kan betale sig at anvende VSO for dig?
Tror at du roder nogle forskellige ting sammen. Der findes to form for kørselrelateret fradrag/udbetalimger. 1) Befordringsfradrag mellem hjem og arbejdsplads. 2) Skattefri kørselsgodtgørelse hvor du bruger privat bil til erhvervsformål.
Når det er en hobbyvirksomhed, som du formentlig driver hjemmefra, så kan du ikke få befordringsfradrag. Skattefri kørselsgodtgørelse er en udbetaling sammen med din ”løn” fra virksomheden samt skal dermed udgiftsføres i din virksomhed.
Uden at være sikker mener jeg at de 300.000 kr. i omsætning er tallet for hvornår du skal oplyse regnskabsmæssige oplysninger på din selvangivelse. Det har ingen indflydelse på din skat.
Husk i øvrigt på at der er særlige skattemæssige regler for repræsentation mv.
Hvis du ikke er helt skarp i det hele, så vil jeg anbefale at tage kontakt til et mindre revisionskontor, som formentlig kan klare din selvangivelse på ingen tid. Der kan hurtigt være penge at spare, hvis du glemmer nogle ting eller får rodet rund i det.
Bliv gratis medlem