Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt fra Kina til Danmark

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 7. Feb 18
Indlæg ialt: 6
Fra  Isoteket Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg er i gang med at få fremstillet noget emballage på en fabrik i Kina. Prisen er god, men jeg er usikker på fragtdelen. 

Fabrikken har givet mig et tilbud, der - ud over prisen for produktet - omfatter LCD charge på 200 USD, small order charge på 300 USD og så "shipping cost to Copenhagen Port" på blot 50 USD. Leverancen er på 4,41 m3.

Fragten lyder meget billigt - er det plausibelt? Og hvad skal jeg ellers regne med der kommer oveni af omkostninger for at modtage leverancen i Københavns havn?

Og er det klogere at hyre et firma til at varetage hele forsendelsen fra fabrik til butik (i DK)?

Tager mod erfaringer og viden med kyshånd og taknemmelighed.

mange hilsner,

Jeppe

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeppe.

Hvad dækker LCD charge over? Det er ikke LCL i stedet?

Mvh. Kasper

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeppevilladsen:
er det plausibelt? Og hvad skal jeg ellers regne med der kommer oveni af omkostninger for at modtage leverancen i Københavns havn?

forvente at du får en kæmpe regning fra den danske speditør for håndtering i DK, den vil formodentligt langt oversigte det du skal betale til kineserne.  Der er et utal af gange advaret her på Amino om at både fragten hos leverandøren.  brug en dansk speditør til at hjemtage dit godt da det vil være den sikreste / billigste løsning.

https://www.amino.dk/blogs/mortenlaerkholm/archive/2014/09/19/fragt-f-230-lden.aspx

Ud fra det du skriver er det rent faktisk uklar hvilke leveringsbetinger de har givet dig, står der om  FOB, CFR, CIF, CIP ?

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 7. Feb 18
Indlæg ialt: 6
Fra  Isoteket Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, sorry, du har ret, jeg mener LCL! 

MH 

Jeppe

Tilmeldt 7. Feb 18
Indlæg ialt: 6
Fra  Isoteket Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Og mange tak Ravn, det er god viden! De skriver intet om FOBCFRCIF, CIP. 

Tak for hjælpen!

Jeppe :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeppevilladsen:
jeg mener LCL! 

LCL betyder " Less than container load"  hvilket bare vil sige at der er tale om stykgods. 

Det afgørende er selve leverings betingelser som jeg skrev tidligere.  Før er det ikke til at afgøre hvad du vil blive opkrævet i DK.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeppevilladsen:
De skriver intet om FOBCFRCIF, CIP. 

Så er du jo rent udsagt på herrens mark, kunne tyde på at du har med en amatør/ uerfaren eksportør  du har at gøre med.

Jeg vil foreslå at du får en pris på dine vare FOB havn, så få du selv en dansk speditør til at hjemtage godset for dig.  Det vil være langt den billigste løsning.

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 7. Feb 18
Indlæg ialt: 6
Fra  Isoteket Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Og jeg risikerer ikke at havne i problemer som beskrevet på det link, du viste til, med en FOB-løsning?

Ville det være sikrere for mig at få en dansk speditør til at stå for den fulde transport? Det ville jeg umiddelbart følge mig tryggere ved, men det afhænger selvfølgelig også af, hvor meget dyrere en sådan løsning vil bære.

Alt godt,

Jeppe

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Bruger du FOB løsningen, vil du ikke rende ind i uventede omkostning da du kender dem samlede pris på fragten.  Det vil altid være mere trygt og sikker at få en danske speditør til at forestå transporten.   At bruge en dansk speditør bliver i sidste ende langt billigere end at købe fragten i Kina.

Få et skriftligt tilbud fra en dansk speditør,  bed om at om  at få et " All in" basseret på levering på din ønskede adresse.  For at få et tilbud skal du kende både vægt og volumen af dit gods.  Husk at tegne en transport forsikring.

Prøv at kontakte PrimeCargo´s søfragt import afdeling, de er super hjælpesomme og professionelle.

Alternativt Geodis willson eller DVS.

Tilmeldt 7. Feb 18
Indlæg ialt: 6
Fra  Isoteket Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak, Ravn! Det vil jeg prøve at kaste mig ud i. Jeg har i første omgang bedt fabrikken om et tilbud på FOB Shanghai. Herefter vil jeg så få en all in fra en dansk speditør.

Tak igen,

Jeppe, Isoteket

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)