Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Modtage Adsense som privat?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Kan man modtage Adsense betalinger som privat, altså uden CVR?
Kan man modregne udgifterne, som f.eks serverleje uden CVR?

Min tanke går på at lave et privat regnskab med indtægter og udgifter og så afregne skatten en gang årligt.
Tænker ikke at indtægterne kommer over 40-50.000 årligt hvor udgifterne nok er 10-15.000 kr

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:34

Ja du kan modtage adsence betalinger privat
Ja i det omfang du kan sandsynliggøre/dokumentere, at serverlejen ALENE er til for at skabe adsense indtægter kan den udgift modregnes

Du ligger tæt på krav om momsregistrering som er NÅR du kan FORUDSE du vil komme over 50.000 kr omsætning på nogen som helst 12 mdr periode = formentlig når du rammer ca 4000 kr i månedsindtægt - da du ellers kan få momsproblemer (ikke som sådan et problem da momsen er med reverse charge og blot en indberetningssag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:52

Tak for svaret John,

Jeg troede ikke Adsense pengene talte med når vi taler 50.000kr grænsen da der, som du selv siger, er reverse charge på.

Men det er da værd at have med i tankerne.

Det har tidligere kørt som reg virksomhed, men pga skilsmisse skal tingene nu stå i mit navn alene. Derfor skal det bare være så nemt som muligt. Faktisk kommer ideen om at køre det som privat af, at banken skal have 1700 årligt for en erhvervskonto. Det er mange penge ud af en ret lille indtjening.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:47

UlrikC:

Tak for svaret John,

Jeg troede ikke Adsense pengene talte med når vi taler 50.000kr grænsen da der, som du selv siger, er reverse charge på.

Men det er da værd at have med i tankerne.

Det har tidligere kørt som reg virksomhed, men pga skilsmisse skal tingene nu stå i mit navn alene. Derfor skal det bare være så nemt som muligt. Faktisk kommer ideen om at køre det som privat af, at banken skal have 1700 årligt for en erhvervskonto. Det er mange penge ud af en ret lille indtjening.

ja momsgrænsen omfatter al momspligtig indtægt - at det er salg til EU f-eks og reverse charge har ikke betydning - så enten under 50 t oms alle 12 mdr perioder eller erhverv og bank osv

vh John h

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)