Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Værdisætning af besøgende ved salg af turist-website?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Thyborøn
Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg ved det er et spørgsmål der er svært at svare på, men jeg vil gerne høre jeres tanker og meninger omkring det.

Jeg lavede 7 år siden et website, der skal hjælpe turister med oplevelser, overnatning mv i en lille turistby på vestkysten. Jeg har desværre ikke fået opdateret siden i mange år, og overvejer derfor om jeg skal sælge, eller om jeg skal siden den helt store opdatering.

Men nu er jeg blevet kontaktet af nogle i byen, som ejer nogle af overnatningsstederne. De vil høre om "domænet" er til salg.

Jeg vil/må ikke sælge domænet alene, og tænker heller ikke det har så stor værdi i sig selv. Domænet er byens navn, og "ø" og udskiftet med "o", og ligger nummer 1 på Google når kan søger direkte på byens navn. Der er i snit 1.000 unikke besøgende pr. måned, hvor det selvfølgelig topper i sommerperioden.

Værdi er jo en sjov ting, som afhænger af hvem der køber. Men når man vil sælge overnatninger i byen, så tænker jeg at 1.000 relevante besøgende/måned har stor værdi.

Det er ikke noget ved websitet der kan genbruges, så det man køber er trafikken og topplaceringer i Google.

Hvad tænker I værdien kunne være?

Mvh Carsten

Fra Aarhus C
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne også godt finde på at fyrer et bud hvis du kan sende mig link.

Det kan være svært at prissætte når man ikke tidligere har skaffet leads og testet konventeringer ud

Skal du bruge hjælpe til markedsføring, webudvikling eller lignende? 

Adm. Direktør hos NordDank ApS

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

1000 unikke besøgende ? Eller bare 1000 besøgende og de er ikke bots det halve af dem etc mange spørgsmål i det.
Men uanset så er de ikke meget værd med mindre du kan anvise hvad de har søgt på for at komme der etc.

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 510
Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Som du selv er inde på så kan værdiansættelse ske ud fra forskellige anskuelser, f.eks.:

1) Hvad er domæne+web værd for køber.

Det kommer an på, over hvor lang tid køber medregner den mulige forbedrede belægningsgrad. Men hvis vi regner med at en køber har en gennemsnitlig netto fortjeneste per overnatning på 300 kr og at dit domæne kan sælge op til 50 overnætninger per år, så bør værdien være 15.000 kr/år.

2) Hvad koster dit websites organiske placeringer hvis køber skulle have købt dem som PPC hos Google?

3000 kr/år

3) Hvad er lignende "pakker" tidligere blevet solgt for.

Tja

4) Hvad kan en dygtig affiliator creme ud af domænet per år?

Du kan igennem affiliate tjene ca. 40 kr per overnatning højsæsonen (byens dyreste hotel). Så et forsigtigt gæt er at man kan få et sted mellem 1000 og 5000 kr i salgsprovision, men det forudsætter så også at man bruger tid på projektet.

Så jeg vil mene, at en pris på mellem 3000 og 8000 kr er rimelig. Men bed om 20.000 kr og så kan du altid forhandle herfra.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)