hej jeg har forgæves forsøgt at finde et standard projektstyringsprogram. Vi er en lille produktionsvirksomhed ca 15 ansatte som vokser og deraf behovet... vi leverer små enkelt projekter med alt ml 5 og 500 timer i projekterne. vi har op til 10 processer i virksomheden tegning, cnc fræs, cnc buk, lakering, smede, El installation, dekoration, klargøring til montage og montage. Jeg er ude efter at kunne give mine medarbejdere et overblik over deres opgaver og hvor langt hvert projekt er i processen. Jeg havde forestillet mig der skulle hænge en skærm i produktionen med overblik og hver medarbejder kunne sætte et kryds på en Ipad når deres del var færdig. Der skal desuden være mulighed for at kunne finde pdf filer frem vedhæftet projekterne. Er der nogen der har et godt bud?
på forhånd tak
Det virker på dit spørgsmål som I ligger mellem projekt og produktionsstyring, og det er nok vigtigt at få defineret hvor meget der er til information, hvor vigtig fakturerings/tidsregistreringsdelen er og hvor vigtig historikken er.
Der er mange projektorganisationer der bruger SharePoint serveren til deling, Visio fra office pakken har værktøjere til process overblik, onenote/evernote har muligheder for at samle og logge uorganisesret information, det CRM system vi bruger (Goldmine Premium) har projektledelsesmodul der er sammenkoblet med email, salg og leverancer og har licenser der er på samtidige brugere så 15 ansatte sikkert ikke ville have behov for mere end 5, vores bogholderisystem har også et projektmodul men det drejer sig mere om fakturering/tidsregistrering.
Det lyder som I enten laver specialmaskiner, styringer eller er inden for byg.
En simpel GANT chart kunne være en start og der er mange makroer for hvordan folk laver dem i Excel o.l. og du vil let kunne lave links til dokumentet.
......youtube.com/watch?v=tBq-8dwSgIc
....officetimeline.com/project-management/excel
Helt generelt forsøger vi at samle tingene på så få applikationer som muligt, de det er ved at drive mig til vanvid hvor mange forskelllige gode råd man kan få med nye apps, løsninger...
Af CAD programmer eksempelvis arbejder Autodesk Fusion 360 meget på interaktivt samarbejde, men for mange af dine ansatte er det applikationer som de ikke har i deres dagligdag. Jeg tror jeg ville se hvor langt jeg kunne komme med ting der er bundet in i office.
Med jeres CAD ting kan du nu typisk eksportere ting til OBJ, som kan indsættes i word. Solidworks har en rasende dyr dynamisk applikation, men I skullle kunne opnå næsten det samme ved at jeres 3D tegnefolk gemmer ting i OBJ/STL format og I bruger dynamiske links