Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tøj fra Tyrkiet og adnre lande som Kina

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis tøjet er lavet på den samme maskine, af det samme stof og efter samme skabelon så er det "ægte" i min verden. At jeg så aldrig ville vælge at handle med det hvis jeg vidste at det var ulovligt, er så noget andet.

At man køber tøjet gennem en uautoriseret kanal gør det ikke til en kopi.

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/8/2006 10:10:46 PM Forfatter: wubi.dk

Hvis tøjet er lavet på den samme maskine, af det samme stof og efter samme skabelon så er det 'ægte' i min verden. At jeg så aldrig ville vælge at handle med det hvis jeg vidste at det var ulovligt, er så noget andet.

At man køber tøjet gennem en uautoriseret kanal gør det ikke til en kopi.

Du blander 2 ting sammen. Hvis man køber ægte tøj igennem en uautoriseret kanal, så har det været igennem selskabet, og er dermed ikke en kopi. Men du er helt galt på den, hvis du mener, at det er ægte, bare fordi tøjet er lavet på samme maskine, efter samme skabelon og samme stof. Det kommer meget bag på mig, at man kan have denne naive opfattelse. Tekstiler er jo vanvittige simple produkter, som er utrolig lette at kopierer, men det gør det altså ikke mere rigtigt at kopierer dem. Det du siger, er faktisk, at jeg fx. kan sende et par Diesel jeans eller en Lacoste polo til Tyrkiet og bede dem om at finde samme stof, skabelonen har de, også er det ellers bare at fyrer den af.
Alt tøj som ikke er solgt igennem selskabet (Diesel, G-star, Lacoste osv.) må betragtes som kopier, eller på anden vis ulovligt at sælge videre. Du skal være opmærksom på, at alt originalt tøj som bliver solgt igennem uautoriserede kanaler, har været igennem de respektive selskaber - ellers er det ikke "ægte" i juridske forstand.  
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 05:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Som sagt spilder vi hinandens tid.

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Tilmeldt 22. Feb 06
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 07:22
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Wubi

 
Jeg giver DIG 100pct ret i alt det du har skrevet....Du skal ikke tage dig af at andre herinde vil være unieg med dig...
Tilmeldt 3. Sep 05
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 07:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/7/2006 6:12:11 PM Forfatter: nse Wubi.dk:
''Mig bekendt er det nu korrekt at rigtig mange ÆGTE varer produceres i de omtalte lande.
Men du tænker måske på, at der udaf 100.000 producenter, kun er 1 der producerer det ægte?''
Det har intet at gøre med, hvor mange producenter, der er. Selvfølgelig bliver mærkevarer også produceret i lavtlønslande, men de bliver ikke solgt fra lavtlønslande. Tekstilfabrikerne sælger jo ikke Diesels tøj vel. Det gør Diesel selv via egne selskaber i fx. DK. Når man som butik i DK køber Diesel, så køber man det gennem deres datterselskab i DK ikke via et eller andet selskab i fx. Tyrkiet.
 
Det er delvist rigtigt. Levi''s f.eks., har et distributionscenter i Bangalore, i nærheden af hvor deres Jeans bliver produceret, og det betyder, at jeg her i Indien kan købe et par Levi''s Jeans til ca. 200 DKK i et mall - og her er altså tale om et fuldstændig legitimt salg, med garanti osv..
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/9/2006 7:35:18 AM Forfatter: Kaliebe
Dato: 3/7/2006 6:12:11 PM Forfatter: nse Wubi.dk:
''Mig bekendt er det nu korrekt at rigtig mange ÆGTE varer produceres i de omtalte lande.
Men du tænker måske på, at der udaf 100.000 producenter, kun er 1 der producerer det ægte?''
Det har intet at gøre med, hvor mange producenter, der er. Selvfølgelig bliver mærkevarer også produceret i lavtlønslande, men de bliver ikke solgt fra lavtlønslande. Tekstilfabrikerne sælger jo ikke Diesels tøj vel. Det gør Diesel selv via egne selskaber i fx. DK. Når man som butik i DK køber Diesel, så køber man det gennem deres datterselskab i DK ikke via et eller andet selskab i fx. Tyrkiet.
Det er delvist rigtigt. Levi''s f.eks., har et distributionscenter i Bangalore, i nærheden af hvor deres Jeans bliver produceret, og det betyder, at jeg her i Indien kan købe et par Levi''s Jeans til ca. 200 DKK i et mall - og her er altså tale om et fuldstændig legitimt salg, med garanti osv..

Den pris kan næsten tiltider matches, når supermarkeder får fat i et parti herhjemme, men så er det en helt plain model. Levis er et af de selskaber, der ikke har ført en helt så stram pris- og afsætningspolitik, som nogen af de andre, men omvendt så har de også haft nogle års krise.
Jeg vil afslutningsvis sige, at I er ikke de eneste, som kunne stole blindt på uautoriserede kanaler. Indenfor det sidste år har både COOP og Danske Supermarked haft kedelige kopisager. Fakta nåede at sælge næsten 10000 fake Kalvin Klein boxershorts fra en leverandør, som de mente var pålidelig. Og ligeså længe lovgivningen er så svag, er det kun ens moral, som afgører hvorvidt, man synes om det eller ej. 
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :
ufatteligt meget high-end designer tøj produceres i Kina
kopiprodukterne er oftest produkter der er 100% identiske med det "rigtige" produkt
på en Nike fabrik (jeg ofte besøger) foregår det ganske åbenlyst hver weekend der er 2 transportbånd
det ene kører til de autoriserede dealers det andet direkte til "markedet" produkterne er identiske og sælges fre henholdsvist 1700.- og 80.- afhængigt af købssted :-)
and nobody really cares...
Fra istanbul
Tilmeldt 6. Mar 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 06:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm bliver lige nødt til at advarer dig at sand og g-star ikke har produktioner i Tyrkiet. Diesel har men det er kun toppe og jeg har set at selv deres 2. sortering blive brændt på et bål.

Vh. Nesse CELIK

 

 

Nesse Celik nesse501@hotmail.com www.bestconnection.org www.brandsint.com

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

hvad sker der for at du svarer et år efter ;-) !!

Fra istanbul
Tilmeldt 6. Mar 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 05:44
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Nesse Celik nesse501@hotmail.com www.bestconnection.org www.brandsint.com

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)