Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg (privat) sælge ting til min virksomhed?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jan 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har for nyligt oprettet en enkeltmandsvirksomhed med CVR nr i forbindelse med min kryptomining. Jeg vil nu gerne sælge min miner til virksomheden, men virksomheden har ingen penge. Hvordan kan man gøre dette, og er der nogle gode fif i forhold til denne type regnskab, som jeg bør kende til?

Vh,

Bumlebi/Rasmus

Rettet selskab til virksomhed...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Overrasket over at mining betaler sig med dagens elpriser i DK faktisk. Når jeg skriver det, så er det fordi jeg vil minde om, at for at du skal kunne trække et underskud fra evt - så skal det være med overskud for øje og en vis realistisk forventning til at det kan ske - viden om det du laver og begrundet mulighed for overskud.

Så er der skatteteknisk hvor jeg umiddelbart ikke ved om crypto mining giver udfordringer - Det gør det formentlig ikke hvis du har fuld oversigt over indtægter (også hvor og hvem præcis de kommer fra) og udgifter (samme sag) og alt jo bogføres i alm valuta som DKK - ellers er der problemer der

Endeligt til dit spørgsmål - Du kan sælge din computer/miner fra privat til virksomheden. Det du først og fremmest skal er, at sikre du kan sandsynliggøre det MAX er sket til markedspris og uden moms, det som virksomheden kunne købe tilsvarende fra fra andre-  DBA, lauritz osv.

Da der ikke er penge til at betale med, så bliver det via mellemregningskonto i din personlige virksomhed - som så ejer maskinen og- lukker du eller omdanner, så skal du igen købe den ud - denne gang med moms hvis du er momsregistreret -

Meget mere om det + skat + moms og meget andet som jeg tror du kan have stor behov for - for 55 kr e-bog (eller paperback) Personlig virksomhed som link

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jan 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

For det første, kæmpe stort tak for det meget udførlige svar!

Jeg er tidsmæssigt meget investeret i krypto, så på den front tør jeg godt sige, jeg ved hvad jeg laver. Hvad angår virksomhedsdelen .... Zip it!

Eftersom jeg selv har købt mineren og har ført nøje regnskab over mine udgifter i forbindelse med den og indtægter, så kan jeg vel bare "sælge" den til det samme som jeg har givet? Den er købt i bidder over januar måned.

Hvad angår skat, så forestiller jeg mig, at jeg kun skal tage højde for det idet jeg får mining gevinsten udbetalt i kroner? Så vidt jeg ved, bliver krypto ikke beskattet som aktier og lignende.

Vedr. teknikaliterne ved købet kan du uddybe en smule på det med mellemregningskontoen?

Igen kæmpe stort tak!

Bumlebi/Rasmus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

krypto beskattes skam når de er en del af virksomhedens drift - eller om du vil - gevinsten du får ved dine krypto vil være skattepligtig ved mining efter min klare opfattelse - omregnet til DKK - men det er nu nok noget der stadigt for mig svæver hvad angår ikke vekslet valuta - men der kan ikke for mig være spor tvivl om, at du beskattes også af kursgevinster og al anden indtjening - Crypto som ikke beskattes er - hvis man som privat har crypto man anvender til at købe ting for (meget lille andel) mens også al investering i crypto udløser skat - tilmed personlig skat som person mod kun ligningsmæssigt fradrag - men  gå til en god revisor


Mellemregning = konto for hvad firma skylder dig

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jan 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Okay, det er modtaget.

Tusind tak for opklaringen, John! Din bog er kommet på min ønskeliste :-)

Vh

Bumlebi/Rasmus

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)