Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalt faktura privat, ikke bogført (Enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Nov 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har en nystartet enkeltmandsvirksomhed og har derfor en del at lære og huske.
Da jeg fik min første faktura til betaling, så betalte jeg den via min private konto uden at tænke videre over det. Så den jo bare som en almindelige faktura, som jeg så tit har betalt før jeg fik firma.

Har det nogen betydning at jeg har betalt den via min private konto og ikke efterfølgende lavet en mellemregning i firmaet?
Er godt klar over at jeg så ikke kan trække momsen fra, da fakturaen ikke fremgår i mit regnskab.

Det jeg egentlig bare vil vide er om det er vigtigt at fakturaen kommer ind i mit regnskab, nu når den er til firmaet og ikke mig som sådan eller om det er ligegyldigt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bogfører da bare købet som normal udgift i firmaet mod mellemregning privat udlæg Hvor du betaler fra er ret så ligemeget, men du skal sørge for, at dine fakturaer er til dit firma blot

Du kan jo godt lade være med at bogføre den i firmaet og ikke ha fradrag for moms og udgift, men hvad skulle formålet være med det?

Overvej min bog Personlig virksomhed som e bog eller paperback - den giver dig lidt mere forståelse af at drive virksomhed på letlæst måde

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Nov 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Fik aldrig en besked om at der var svaret i tråden, så troede faktisk ikke at der var nogen der havde skrevet noget.

Så du får lige et forsinket tak for svaret John :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)