Hej, håber der er nogen der kan hjælpe mig med nedenstående: I forbindelse med udarbejdelse af min skatteansættelse har SKAT bedt om mine varelagerlister. Problemet er, at jeg ikke har nogen... Jeg er forholdvis grøn i alt det her, og det var således første gang jeg lavede status i min lille butik sidste år ifm. mit årsregnskab. Men jeg er en lille butik og har ingen problemer med selv at huske hvad jeg har "stående på hylderne", så jeg har ikke tænkt, at det var nødvendigt at føre lister. Jeg opdaterer jo hjemmeside mm. ofte, så har et fint overblik. Nu er jeg dog bange for, om det er helt forkert...? Det jeg gjorde ifm. årsregnskabet var at tælle værdien af alle varer op og sende resultatet til min bogholder. Han nævnte heller ikke noget med varelister, så jeg har jo ikke tænkt over det, før SKAT nu vil se dem. Er der mon nogen, der ved noget om det...? Og om jeg nu har brudt nogle regler...? Tak. |
Cocoblast:Det jeg gjorde ifm. årsregnskabet var at tælle værdien af alle varer op og sende resultatet til min bogholder. Han nævnte heller ikke noget med varelister,
Så har du talt lageret op, så det må stå som ultimolager i regnskabet. Så du kigger i regnskabet eller spørger bogholderen, hvad er ultimolageret så skriver du en liste med de vare du sælger indtil du har summen af ultimolageret og sender til skat. Næste gang husker du at skrive ned hvad lageret består af.